До края на тази година Русия ще стане водещият пазар за търговците на дребно в Европа.
Около това мнение се обединиха участниците в изложението MAPIC 2012, съобщава онлайн изданието Property Investor Europe.
Продажбите на дребно в страната са нараснали със 7,3% през първата половина на тази година спрямо същия период на 2011 г., а по данни на компанията Cushman & Wakefield през първите девет месеца на годината инвестициите в търговски имоти в страната са достигнали рекордните 4 млрд. долара.
"С нарастването на разполагаемите доходи и разрастването на средната класа Русия ще се превърне във водещ пазар за търговия на дребно в Европа", прогнозира Робърт Бронуел, главен ипзълнителен директор на отдела за търговски имоти в района на Европа, Близкия изток и Африка в компанията Jones Lang LaSalle.
През септември продажбите на дребно в Русия са били с 4,4% над нивото, отчетено през същия месец на миналата година.
Според Максим Карбасников от Cushman & Wakefield в Русия търговските вериги в страната вече се насочват към второстепенните градове. "В някои малки градове няма почти нищо. Ще станем свидетели на промяна в подобни градове през следващите от три до пет години", твърди той.
Аутлетите, които по-рано бяха недоразвит формат в Русия, също бележат сериозен ръст. До края на 2013 г. се очаква да бъдат завършени подобни обекти с площ от 100 000 кв. м.
Сред големите търговски марки с планове за разрастване в Русия са Auchan, която открива първия си аутлет Auchan Drive в Москва догодина, както и испанската модна верига Inditext, която има планове за отварянето на 50-60 нови магазина, Leroy Merlin и Burger King.