Лондон остава най-привлекателната дестинация за международните търговци, съобщи консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL), цитирана от онлайн изданието europe-re.com.
Британската столица оглавяваше класацията на компанията, която анализира присъствието и плановете за експанзия на 250 международни търговски вериги, и през пролетта.
След Лондон като най-атрактивни търговски дестинации за международните вериги се нареждат Париж, Москва, Милано и Мадрид, показват наблюденията на експертите.
„Лондон е трамплин за много търговци на дребно, които искат да се разширят в международен план“, коментира Джеймс Долфин от JLL.
Той обясни, че през последните няколко месеца няколко американски и китайски търговски компании са избрали да навлязат на европейския пазар именно стъпвайки първо в Лондон.
„Ще се появят и още такива търговци, като се има предвид, че бяха отворени няколко нови успешни търговски центрове. Продължава също така търсенето на площи в района на Bond Street, Oxford Street, Regent Street и Covent Garden заради големите възможности на пазара, туристическия поток и прозрачността на пазара на имоти“, каза още Долфин.
Заради икономическата ситуация в Западна Европа обаче търговците се оглеждат за възможности и на изток. Силен е интересът към възможностите за експанзия в Москва, Санкт Петербург, Прага, Истанбул, Варшава и Киев, отчитат от компанията.
„За утвърдените търговци на дребно, установени на основните европейски пазари, Източна Европа предоставя възможности за растеж и диверсификация“, коментира Джеймс Браун от JLL.
Zara е единственият търговец, представен на всички ключови европейски пазари. Зад нея е веригата H&M, която има обекти на 96% от водещите европейски пазари.