Германия е държавата, която дава най-добри условия за експанзия на големите международни търговци, показват данни на строителната консултантска компания EC Harris.
Компанията е проучила общо 40 държави, за да състави първия си международен индекс за разширяването на търговските вериги. Експертите са оценявали инфраструктурата, качеството на строителството и предлагането на търговски площи, правната рамка и бизнес средата.
Втората най-добра според компанията държава за експанзия на търговските вериги е Великобритания. Следват я Канада, Холандия, Япония, Франция, Австралия, Саудитска Арабия, САЩ и Тайван.
Консултантите посочват, че най-трудна за международните търговци би била експанзията в Русия. В дъното на класацията са също така Украйна, Пакистан, Нигерия, Аржентина, Румъния, Филипините, Индия, Казахстан и Виетнам.
Вътрешните потребителски разходи в страните, които предлагат най-благоприятни условия за експанзия на търговските вериги, обаче продължават да се свиват заради кризата.
Развиващите се пазари имат значителен потенциал, но търговците се сблъскват с лошото състояние на инфраструктурата и сложното законодателство.
От държавите от БРИКС най-лесно достъпен за международните търговски вериги е китайският пазар. Страната заема 20-то място в класацията на консултантската компания. Бразилия, Индия и Русия са съответно на 28-мо, 33-то и последното 40-то място в подреждането.
Експертите подчертават, че лошият рейтинг на Русия се дължи на действието на комплексни фактори, като припомнят, че след 3-годишно проучване на пазарния потенциал Wal-Mart реши да не се разширява в страната.
Най-добри възможности за експанзия на търговците, които оперират в луксозния сегмент, предоставят Саудитска Арабия, Катар и Обединените арабски емирства (ОАЕ). Заради световното първенство по футбол през 2022 г., което ще се проведе в Катар, се очаква на пазара да излязат няколко нови мола, които ще предоставят още добри възможности за търговските вериги.