fallback

Намаляването на размерите - въпрос на оцеляване на малките молове в САЩ

Дребни, местни инвеститори изкупуват на безценица второстепенни търговски центрове в търсене на висока доходност въпреки рисковете

13:40 | 10.09.12 г.

В кризата много молове в САЩ се опитват да оцеляват, като намаляват размерите - и на цените, и на площите си, пише The Wall Street Journal.

Докато водещите собственици на търговски центрове в страната се отказват да развиват и разпродават най-тежко засегнатите от финансови проблеми свои активи, по-малки компании за инвестиции в имоти купуват второстепенни търговски активи на силно занижени цени и се опитват да намерят начини да ги спасят. А ако не успеят - просто ги събарят, отбелязва изданието.

Това е една много рискована игра, която набира все повече популярност сред местните фирми и малки специализирани вериги, залагащи на убеждението си, че познават местните пазари достатъчно добре, за да успеят там, където големите играчи са се провалили.

В САЩ като цяло броят на моловете, генериращи продажби за по-малко от 3 228 долара/кв. м, нараства с бързи темпове на фона на слабата икономика, променящите се навици на потребителите и закриването на магазини от редица вериги, което доведе до спад на броя на наемателите и печалбите на собствениците на обектите.

Стотици търговски центрове в САЩ генерират по-малко от 3 228 долара/кв. м, сочат данни на Green Street Advisors. Средното равнище за сектора е около 3 980 долара/кв. м.

Слабата икономика накара редица големи строители, като например Simon Property Group Inc., да се откажат от имотите си, като или ги предадат на наемателите, или ги продадат на местни инвеститори.

Именно в този момент се намесват купувачи като Hull Storey, Alberta Development Partners в Денвър и Whichard Real Estate в Северна Каролина. Повечето от тях са местни оператори само с по един или два мола.

Със сигурност обаче тези сделки не са за предпазливите, тъй като рискът е огромен.

По данни на Real Capital Analytics 48 от 201 мола в САЩ, сменили собствениците си от началото на 2010 г. насам, са били продадени поради затруднение, като най-често то е свързано със забава по ипотека.

В повечето случаи стойността на тези имоти е намаляла толкова много, че те са били продадени за много по-малко от дължимите по кредитите суми.

Засилването на продажбите на подобни замиращи търговски центрове със сигурност ще се отрази на пазара на търговски имоти - то ще доведе до спад на цените на затруднените финансово молове, макар че това щеше така или иначе да се случи, посочват експерти.

„Тези транзакции показват, че инвеститорите в САЩ се интересуват от по-рискови инвестиции в сегмента на търговските площи, които носят и по-висока доходност“, коментира директорът пазарни проучвания на Real Capital Бен Карлос Типин.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:46 | 02.09.22 г.
fallback