fallback

Какво пречи на Витошка да се върне на сцената на първокласните търговски улици

Комбинация от негативни фактори отблъсква търговци и потребители от главната търговска улица на София - бул. "Витоша"

16:58 | 08.08.12 г.
Автор - снимка
Създател

Някогашната перла на търговските улици в България - бул. „Витоша“, която изпадна в немилост с напредъка на глобалната криза след 2007 г., продължава да страда поради съвкупност от редица негативни фактори.

Със забавянето на икономиката секторът на търговията бе един от първите пострадали, в резултат на което редица търговци бяха принудени да преразгледат своите дейности и да оптимизират веригите си. Това постави началото на отлив на търговци от някои от основните улици и последва спад в наемните нива.

На върха на пазара през 2005 г. „Витошка“ блестеше на едни от челните позиции в световната класация на търговски улиците с най-високи наеми. Разхождайки се по столичния булевард днес за мнозина е трудно да повярват, че само преди няколко години това беше 22-рата най-скъпа улица в света.

До 2009 г. тя вече беше паднала до 53-о място по наеми в света

Спадът, който не е спирал през последните години, отреди място на булевард „Витоша“ в нови класация – този път на най-бързо поевтиняващите търговски улици в глобален план.

По данни на консултантската компания Colliers International от миналата година булевардът се нарежда на четвърто място в света по спад на наемите с понижение от 13,33%.

Още спад

В нов доклад на консултантската компания Forton International се посочва, че само за първите шест месеца наемите на първокласните търговски улици в София са паднали с 20%, като заслугата за това е отново на Витошка.

Миналия месец от Colliers обявиха, че в центъра на София има около 4 500 кв. м търговски площи, които стоят празни. Общо 80% от тях се намират на Витошка.  Данните на компанията за първите шест месеца на годината показват спад от 5% на наемните нива на главните търговски улици в столицата. „Най-съществено се понижават стойностите им на бул. „Витоша“, допълват експертите.

По-рано през 2012 г. от GVA Sollers посочиха, че към края на 2011 г. около 40% от площите на най-големите търговски улици в София са били празни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:21 | 14.09.22 г.
fallback