fallback

Кои пазари предоставят добри възможности за експанзия на търговските вериги

Бразилия остава водещата дестинация за разширяване на бизнеса, но страната е конкурирана от редица малки и все още неразвити пазари

15:45 | 18.07.12 г.

Въпреки че най-големите развиващи се пазари в света, особено Бразилия, Русия, Индия и Китай, продължават да изкушават водещите търговски марки и не показват признаци на забавяне на растежа, редица по-малки и все още неразвити пазари осигуряват нови изгодни възможности за експанзия.

Това пише в годишния доклад на консултантската компания A.T. Kearney за развитието на световния сектор на търговията на дребно, цитиран от онлайн изданието Shopping Centre Today.

Бразилия продължава да е най-сигурното място за международно разрастване за търговските вериги, посочва се в доклада.

Страната предоставя благоприятни условия за търговска експанзия, като набъбващата средна класа, високо ниво на потребление, ръст на градското население и ниски политически и финансови рискове.

Страната е на първо място в класацията за втора поредна година. В същото време обаче нагоре в подреждането се изкачват по-малки и все по-конкурентоспособни държави като Грузия (6-о място), Оман (8), Монголия (9) и Азербайджан (17).

За първи път тук попада и Боствана на 20-та позиция, което е знак за растежа в региона и бъдещето на Африка като значим потребителски пазар, посочва ръководителят на екипа, изготвил доклада, Майкъл Морайърти.

По-малките пазари постепенно се оформят като привлекателни дестинации, особено за играчите на луксозния и специализираните пазари.

"Като се имат предвид ускорените темпове на растеж на развиващите се държави спрямо анемичния икономически ръст в Европа и Северна Америка, глобалните търговски вериги трябва да разполагат със стратегии за разрастване на тези места", посочва Морайърти.

"За последните пет години американската Wal-Mart, френската Carrefour, британската Tesco и германската Metro Group отчитат 2,5 пъти по-бърз растеж на приходите в развиващите се държави спрямо тези в родните си страни", допълва той.

Индексът на A.T. Kearney, който се публикува от 2002 г., класира 20-те водещи държави за инвестиции в търговия на дребно в световен мащаб. Той анализира 25 макроикономически и специфични за сектора фактори, за да помогне на веригите да изготвят успешни глобални стратегии и да открият възможности за нови инвестиции на нововъзникващи пазари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:48 | 05.09.22 г.
fallback