fallback

Резкият ръст на наемите в Хонконг притеснява търговците на дребно

Стъпването на азиатските пазари носи огромни ползи за търговците, но напливът води до сериозни ръстове на наемите

10:30 | 26.06.12 г.
Автор - снимка
Редактор

Заради забавянето на световния икономически растеж търговците на дребно се борят кой пръв да се докопа до спасителното въже – навлизане на пазара в Китай, въпреки високата цена, пише Forbes.

Ползите от стъпването на азиатските пазари, особено пазара в Хонконг, който е известен като шопинг рай за милиони, са огромни, но напливът от нови търговци неминуемо води и до някои трудности, които се изразяват в повишаване на наемите на търговските площи.

Депутатът от Хонконг и собственик на местната модна марка Episode Винсент Фанг предупреди, че ръстът на наемните нива е сред най-големите проблеми на търговците на дребно. „Наемите по Ръсел стрийт вече са по-високи, отколкото са по Пето авеню в Ню Йорк“, коментира той.

По думите му собствениците на имоти в днешно време увеличават наемите твърде неразумно – вместо с 10-20%, със 100-200%.

Бившата британска колония в момента е вторият най-скъп пазар на дребно в света, като я изпреварва само Ню Йорк. Наемът за квадратен метър търговска площ в Хонконг вече надвишава 6 200 хонконгски долара (около 800 щатски), като през първото тримесечие на годината е скочил с 14,3% на годишна база, показват данни на консултантската компания CBRE.

Експерти от бранша предупреждават, че наемните нива няма да паднат скоро заради постоянния приток на нови търговци, които търсят площи в най-оживените зони на Хонконг.

Въпреки големите разходи по наемите обаче търговците на дребно разчитат на постоянния ръст на продажбите на дребно и туристите.

Главният изпълнителен директор на Tommy Bahama Тери Пилоу наскоро съобщи, че годишните разходи по наема на магазина на бранда в Хонконг са надвишили 11 млн. хонконгски долара (около 1,4 млн. щатски долара).

Пилоу коментира пред местни медии, че компанията вече се оглежда за нови магазини в Пекин, Шанхай и другите големи китайски градове, но не уточни какво смята да прави с магазина в Хонконг, който му излиза буквално златен.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:49 | 20.08.22 г.
fallback