fallback

Търговските вериги имат най-големи шансове за растеж на слабо развити пазари

Държави като Ботсвана, Грузия, Оман, Монголия и Азербайджан са сред най-перспективните за глобална експанзия на търговците

14:20 | 14.06.12 г.
Автор - снимка
Редактор

На фона на анемичния икономически растеж в САЩ и Европа търговските вериги все по-често обръщат поглед към по-слабо развити и по-малки пазари в търсене на поле за разширяване на своите дейности, посочва се в доклад на A.T. Kearney, цитиран от CNBC.

"Глобалната експанзия вече не е просто нещо препоръчитално, а е задължителна, за да се преодолее забавеният растеж на ключовите пазари", посочва Хана Бен-Шабат, партньор в глобалната консултантска компания и един от авторите на изследването.

Сред най-обещаващите нови пазари за търговията на дребно не са онези, които първоначално биха изплували в съзнанието на човек. Сред тях са държави като Ботсвана, Грузия, Оман, Монголия и Азербайджан.

В годишния доклад на 30-те водещи развиващи се държави по отношение на глобалната експанзия в бранша Бразилия е на първо място за втора поредна година. Експертите посочват, че водещите позиции на страната се дължат на трескавата подготовка за Световното първенство по футбол и Олимпиадата, както и на нарастващата средна класа.

Едно от най-интересните неща в доклада е включването на Ботсвана на 20-то място. Според Бен-Шабат това е признак, че в Субсахарска Африка предстои растеж.

С намаляването на рисковете пред бизнеса регионът би могъл да се превърне в много благоприятна дестинация за веригите за търговия на дребно, посочва експертът. Една от причините е, че Нигерия, Етиопия и Конго се очаква да станат едни от страните с най-многочиселно население в света до 2050 г.

В същото време натрупването на финансово състояние в държави като Грузия, Оман, Азербайджан и Монголия е доказателство, че по-голям не винаги означава по-добър. Всяка една от тези държави за първи път е включена в индекса на A.T. Kearney.

На тези по-малки пазари търговските вериги могат да спечелят от факта, че средата все още не е наситена. Вместо да намират други големи международни търговски марки, веригите се насочват към по-малки и по-фрагментирани местни компании.

Разбира се, глобалната експанзия може да е рискована. За пример може да се посочи Арабската пролет през миналата година. Безредиците в Близкия изток са изместили надолу в класацията няколко страни от региона, включително Ливан, Мароко и Тунис.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:52 | 27.08.22 г.
fallback