fallback

Източна Европа e все по-сериозна част от експанзията на големите търговци

Лондон е бил най-атрактивната дестинация за разширение през 2011 г., а Алмати в Казахстан е бил най-привлекателният нов пазар

08:45 | 23.04.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Все повече източноевропейски градове стават сериозна част от плановете за разширение на големите международни търговци, сочи нов доклад, получен от Investor.bg.

Според проучването на CBRE Москва, Киев и Варшава са били сред ключовите целеви пазари за търговците през 2011 г., съответно с 11, 9 и 6 нови играчи, влезли на съответния пазар.

Търговците са насочили своята активност към онези пазари, които имат най-стабилна икономика и предлагат най-добра възможност за ръст.

Алмати в Казахстан е бил най-привлекателният нов пазар за търговците през изминалата година с 18 нови вериги, които са отворили своя първи обект там. Това се дължи до голяма степен на мащабни инфраструктурни подобрения и отварянето на нови търговски центрове. Наред с тези фактори голямо значение е изиграло и стъпването на марките на Inditex през 2010 г., което е окуражило други вериги да стъпят на пазара.

Като цяло търговците са отваряли врати на редица пазари, като 74% от страните, включени в проучването са с поне един нов търговец на пазара. Цялостното присъствие на всички търговски вериги на всички пазари се е повишило с 2,1%, или ниво, подобно на това от 2010 г. Това показва, че веригите продължават с експанзията на своите мрежи въпреки трудните пазарни условия.

Европа е била най-привлекателният регион, представлявайки 48% от новите играчи, следвана от Близкия Изток и Африка с 22% и Азия с 14%. Северна Америка е представлявала 8%.

Лондон заема водеща позиция като най-атрактивна дестинация за разширение (както за нови, така и за съществуващи вериги) през 2011 г. Общо 56% от всички търговци, участващи в проучването, са отворили обекти в британската столица. Лондон е бил облагодетелстван от „минибум“ в разходите на туристите през 2011 г.

Дубай с 54% се нарежда на второ място, следван от Ню Йорк с 44%, Москва с 43,2% и Париж с 43%.

По отношение на отделните страни като цел за разширяване за търговците, Великобритания заема лидерското място с 56,7%, следвана от ОАЕ с 53,1% и САЩ с 50,3%.

Топ 10 най-атрактивни градове за търговците  

  Град Дял, %
1 Лондон 55,5
2 Дубай 53,8
3 Ню Йорк 43,9
4 Москва 43,2
4 Париж 43,2
6 Хонконг 40,5
7 Мадрид 39,9
8 Кувейт 39,5
9 Барселона 39,2
10 Сингапур 38,9

Източник: CBRE

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:26 | 13.09.22 г.
fallback