fallback

Експерти: Социалната среда и бизнес имотите трябва да функцонират в симбиоза

Собствениците на имоти ще бъдат "санкционирани" ако не обърнат внимание на социалната и физическата среда

14:06 | 02.04.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Социалната и физическата околна среда са значително по-важни за правилното и дългосрочно функциониране на бизнес имотите, отколкото мнозина смятат.

Собствениците на имоти и наемодателите трябва да обръщат повече внимание на последиците, които техните продукти предизвикват в социалната и околна среда. Това е мнението на Лара Мюлер, директор Корпоративно-социална отговорност в листнатата в Холандия компанията за търговски имоти Corio.

„Значимостта на социалния компонент расте и предизвикателството е да се покаже каква стойност една сграда може да добави към своята среда“, казва тя по време на панелна дискусия, посветена на устойчивото развитие в сектора, която се проведе в края на март в Амстердам.

„Нагласите се променят – вече не е достатъчно да се фокусираме само върху печалбата и финансовите критерии. Това е най-големият урок от финансовата криза.“

Офис пазарът в Холандия се характеризира с един от най-високите дялове на незаетост в Европа, а броят на празните магазини продължава да се повишава, пише PropertyEU.

По думите на Мюлер бизнес имотите не могат да бъдат успешни в едно нефункционално общество и ще бъдат „санкционирани“ за щетите, които са нанесли върху околната среда, без значение дали това е станало съзнателно или несъзнателно.

„Секторът на недвижими имоти има отговорността да гарантира, че сградите отговарят на изискванията на потребителите и че имат положителен ефект върху общностите и средата, в която се намират.“

Взискателни инвеститори

Тя коментира, че въпросите на социалния и екологичния ефект и начина, по който имотите се управляват, стават все по-значими, а пропастта между пионерите и изоставащите в това отношение се увеличава все повече.

Като пример тя дава търговските центрове, които трябва да провеждат анкети не само сред своите посетители, но също и сред жителите на квартала, в който са разположени и да установят как молът се отразява на предприемачеството и бизнеса в един по-широк контекст.

„Собствениците трябва да погледнат отвъд стените на своите активи и организация. Ключово е как работим с наемателите, посетителите и хората, които живеят в околността. “

Според нея начина, по който компаниите се справят с тези въпроси, ще бъде от решаващо значение както за техния дългосрочен успех, така и за фактори като това колко успешно те ще могат да финансират дейността си и достъпа им до капиталовите пазари.

Подобни примери вече има. Холандският пенсионен фонд APG например наскоро отстрани американската верига супермаркети Walmart от своя портфейл, именно защото последната не успя да въведе адекватни социални политики, насочени към служителите си, пише изданието.

Това стана въпреки факта, че Walmart исторически бе една от най-силните акции в САЩ и има политика, насочена към околната среда.

С повишаване на критичността на инвеститорите собствениците на сградите ще трябва да направят повече от това просто да поддържат успешно активите си, ако искат да се открят от останалите, смята Мюлер.

Наред с това институционалните инвеститори следят отблизо фактори като това как компаниите за имоти управляват производителността на своите служители, добавя тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:20 | 13.09.22 г.
fallback