Шведската модна верига H&M Group, която по-рано този месец отвори първия си магазин у нас , смята да разшири мрежата си с пет нови държави до края на 2012 г. Наред с България компанията ще отвори първите си магазини и в Латвия, Малайзия, Мексико и Тайланд, съобщават от H&M в своя финансов отчет за периода 1 декември 2011 – 29 февруари 2012 г., получен от Investor.bg. Докато у нас и на повечето пазари веригата влиза директно, то на пазара в Тайланд тя ще стъпи чрез франчайз. Наред с това тя ще създаде франчайз партньорство и на пазара в Индонезия през 2013 г.
За есента на 2012 г. е насрочен стартът на онлайн продажбите на продуктите на компанията в САЩ – най-големия интернет пазар в света. За Investor.bg Карл-Йохан Першон, изпълнителен директор и президент на международната верига, каза, че плановете предвиждат да бъдат предложени онлайн продажби на всички пазари, на които компанията присъства с магазини, включително и у нас. Компанията продължава с разширяването на световната мрежа и с останалите си модни марки като COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, както и формата H&M Home. Така например тази година компанията ще отвори първите си магазини с марката COS в Полша, Хонконг, Финландия и Кувейт. За 2013 г. е предвиден стартът на нова независима верига магазини с отделен бранд, която ще действа като допълнение на веригата магазини с марката H&M. Компанията завърши тримесечието с 13% ръст в обема на продажбите, изчислени в съответните местни валути. Преобразувано в шведски крони продажбите бяха на стойност 27,83 млрд. (3,14 млрд. евро) в сравнение с 24,5 млрд. крони (2,77 млрд. евро) за същия период година по-рано. Печалбата след данъци на групата се повишава до 2,74 млрд. крони (309 млн. евро) в сравнение с 2,62 млрд. крони (296 млн. евро) година по-рано, или ръст от 4,4%. Финансовата година на H&M продължава от 1 декември до 30 ноември.