Карл-Йохан Першон е изпълнителен директор и президент на шведската модна верига Hennes & Mauritz (H&M), която миналата седмица отвори първия си магазин в България. Той е внук на основателя на веригата Ърлинг Першон.
В ексклузивно интервю за Investor.bg Карл-Йохан Першон, заедно с изпълнителния директор на веригата за България Ралф Вайн, коментираха вижданията си за българския пазар и плановете на компанията у нас.
- Какви са вашите очаквания за дейността на H&M у нас в близко бъдеще?
Имаме бюджет за магазините, които отваряме, но обикновено не го обявяваме. Залагаме големи надежди, но все още е прекалено рано да обявим данни.
- Колко магазина смятате да отворите?
Вече подписахме за четири магазина, което е повече от обичайното, когато влизаме на даден пазар, така че вярваме много в София и България. Но отсега не можем да кажем колко магазина ще имаме след две или след пет години.
В България има над 7 млн. души. В Норвегия например, където има 6 млн. души, имаме почти 100 магазина. Въпреки че в момента ситуацията тук може би е малко трудна, ако икономиката върви в правилната посока, след 10 години се надяваме да имаме много магазини.
- Такива прогнози са трудни, но смятате ли, че след 10 години покупателната способност в България ще е поне наполовина на тази, която е днес в Норвегия?
Да, това е голям макроикономически въпрос. Надяваме се, че след 10 години Норвегия също ще се движи в правилната посока. Почти със сигурност тогава България ще е в по-добра ситуация и с по-висока покупателна способност, отколкото днес.
- Това означава ли, че ще изчакате да видите резултатите от първия етап от вашата дейност и след това ще прецените как да продължите с експанзията?
Дори и в момента се оглеждаме за нови магазини. Но наистина след този първи магазин ще имаме по-добра индикация как ще се развиват нещата.
- Смятате ли да предложите и у нас същите цени, както и на останалите пазари?
Да. Нашият фокус, наред с качеството и модата, е да бъдем отговорна компания – по отношение на социалните условия за производство на продуктите ни, както и в екологичен аспект. Като комбинация от това определяме цените си с визия, взимаща предвид клиента.
Може да има малка разлика в отделните страни в зависимост от данъците, транспортните разходи и т. н., но в основата е нашата бизнес концепция.