fallback

Лондон е най-атрактивният пазар в Европа за международните търговски вериги

Апетитът на търговците към най-добрите локации и площи се е изострил заради кризата в еврозоната

15:45 | 08.03.12 г.

Лондон е най-атрактивният пазар за международните търговски вериги в Европа, показват резултатите от проучване на консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL), цитирани от онлайн изданието Property Magazine.

Британската столица беше отличена като най-предпочитана инвестиционна дестинация и от консултантската компания CBRE.

В класацията на JLL за най-атрактивните инвестиционни локации за търговски площи второто място е за френската столица Париж. Първата петица се допълва от Москва, Мадрид и Милано.

Сред най-атрактивните инвестиционни дестинации за търговски имоти се нареждат още Прага, Мюнхен, Истанбул, Барселона и Рим.

Джеюмс Долфин, който оглавява звеното за търговски площи на компанията за Европа и Близкия Изток, коментира, че апетитът на търговците към най-добрите площи се е изострил заради кризата в еврозоната.

„Топ търговците не приемат нищо друго, освен пространство в емблематични локации“, посочи Долфин.

Това на свой ред обаче дърпа нагоре и наемните нива на първокласните търговски площи. Във второстепенните търговски локации пък се отчита по-високо ниво на свободни площи, но и търсенето на подобни активи е слабо.

Силната поляризация на пазарите се наблюдава не само на международно ниво, но и на национално, между отделните градове. Тя се засилва и заради ограниченото строителство на търговски центрове на западните пазари. Така запасите от първокласни търговски площи, които да удовлетворят изискванията на топ предприемачите в бранша, са изключително затегнати, пише в доклада на експертите.

Новите мол схеми, които бяха открити в големите градове, като например Westfield Stratford в Лондон и Marmara Forum в Истанбул, се доказаха като супер атрактивни и за нови, и за съществуващи брандове. Заради тези търговски центрове се наблюдава и навлизане на нови брандове на съответните пазари.

Западните търговци вече се оглеждат за инвестиции в площи извън техните основни пазари. В последните 12 месеца водещите европейски брандове, като Desigual, Inditex, Fast Retailing, Bestseller, H&M, G-Star и Superdry, са в период на експанзия.

САЩ е доминиращ износител на търговци на дребно. На второ място се нареждат предприемачите в бранша от Великобритания, следвани от търговците от Германия, Испания и Франция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:27 | 08.09.22 г.
fallback