fallback

Маркетингът става все по-важен за пазара на имоти

Похватите за представяне на имотите за продажба в условията на свито търсене трябва да са по-иновативни, смята експерт

07:50 | 08.02.12 г. 1

Предлагането на имоти в България надвишава търсенето с около 50%, съобщи по време на практическия семинар „Имотите 2012: Нещата, за които не се говори” Александър Вакареев, административен управител на „Милва пропъртис”.

По думите му ежеседмично се появяват по 8-9 хил. нови обяви, което предвид състоянието на пазара в момента налага използването на нови и по-интересни похвати за маркетиране и представяне на имот за продажба.

По думите на Вакареев обявата е основното средство за комуникация между продавача и потенциалните купувачи. Затова оформянето й е от изключителна важност за представянето на един имот в „морето” от други подобни оферти.

Александър Вакареев съветва текстът на обявата за продажба да бъде стегнат, точен, изчерпателен и ангажиращ, без да спестява недостатъците на имота, да описва местонахождението му, разпределението и транспортната достъпност.

Ето и от кои фактори, определящи качеството на имотите, най-много се интересуват клиентите, според резултатите от анкета на агенцията сред 127 души. Те могат да се ползват и като отправна точка при подготвянето на обявата и презентацията на имота.

За 27% от участниците в допитването най-важно е местоположението на имота, но много от купувачите са склонни на компромис за сметка на по-ниската цена.

Резултатите от анкетата показват още, че 13 на сто от потенциалните купувачи държат на вида на строителството. Около 6% от респондентите имат предпочитания към етажа и разположението, за други 6% са важни инфраструктурата и комуникациите.

За 5,5% от участниците в анкетата е важно моментното състояние на жилището. Други 5 на сто пък се интересуват от населеното място, в което купуват жилище, показват резултатите от допитването.

В допълнение към обявата може да бъде направена презентация на имота на файл, който да бъде приложен в края на текста с възможност да се изтегли и съхрани от потенциалните купувачи.

Файлът с презентацията може да се оформи според желанията на собственика, като съдържа графики, снимки, други материали и по-обемен текст, както и формуляр за обратна връзка на потенциалния купувач с продавача.

За по-висока ефективност продавачът може да заложи и на банер реклама, каза още Вакареев. Така се увеличава шансът повече хора да видят имота чрез посещението и в други сайтове.

Друг малко популярен похват за маркетиране и популяризиране на имоти в България е т. нар. „open house” – организиране на събитие в самото жилище, така че брокери и потенциални купувачи да се запознаят с жилището „от първо лице”, посочи Александър Вакареев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:03 | 13.09.22 г.
fallback