IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Заможните софиянци избягват моловете?

Много от съществуващите молове пък не предлагат продукти на достъпни цени, за да привлекат масовия потребител, коментират експерти

14:42 | 09.11.11 г. 15
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: Atrium European Real Estate.</p>

Снимка: Atrium European Real Estate.

Някои от по-платежоспособните потребители в София избягват да посещават моловете, които не винаги предоставят подходящата среда и услуги за тях. Това беше едно от мненията, което изказаха специалистите по време на провелата се в началото на седмицата конференция за недвижими имоти BalREc.

Затова при реализацията на един проект е много важно да се обърне внимание на позиционирането и дифиренцирането, каза Стефан Косев, управляващ партньор на Regent’s Property Advisors.

От голямо значение е проектът да намери своята подходяща целева група, като с увеличаването на предлагането и появата на нови проекти ще може да се отговори на повече потребителски категории и в частност на по-платежоспособните клиенти, които „да намерят своето място“, обясни той.

По думите му не всички потребители могат да се възползват от съществуващите днес молове, поради редица фактори като локация например. Той каза, че в София има място и за нови молове, например в южните райони. Много потенциални клиенти не посещават молове, тъй като не им е удобно често да пътуват до отдалечени от тях части на града.

Симона Първанова, мениджър „Бизнес развитие” в консултантската компания Forton International, каза, че някои от новите формати, които ще излязат на пазара през идните години, се очаква да отговорят на този вакуум в търсенето. Те може да включват развлекателни услуги като фитнес, скуош зали, тенис кортове и др.

„Можем да включим по-висок сегмент ресторанти, където хората от по-високия сегмент, сред които има отпор за посещаване на търговски центрове, да се чувстват комфортно“, каза тя.

 

Наред с това много от съществуващите проекти все още не са постигнали онези нива на обороти, които за били заложени при тяхното проектиране.

Според Драгомир Марков, директор „Активи” в „Лендмарк пропърти мениджмънт”, един от основните проблеми е в ниското потребление, особено на проектите извън София. Някои от тях, които стартираха през 2009 г., предлагат марки и стоки, които не отговарят на нивото на доходи на населението. Той смята, че стоките с по-ниски цени са по-добре приети от потребителите.

Той отбеляза също, че все повече потребители сравняват цените на стоките у нас с тези в чужбина или в интернет, които често са по-евтини. Друг проблем е, че в редица случаи стоките в България са от стари колекции.

Марков каза, че за да успеят да постигнат по-високи обороти търговците би следвало да имат имат по-добри промоционални кампании, които да насърчават потребителя за покупка.

За разлика от него някои търговци са на мнение, че моловете не постигат очакваните резултати, тъй като все още е необходимо българският потребител да бъде обучен за това как се пазарува в молове.

Според Мариана Анастасова, управител на Sport Depot, често марки и техните представители у нас не могат да си позволят да предоставят по-ниски цени, въпреки че имат желание. Според нея при един по-голям пазар представителите могат да постигнат до 50% отстъпка от самия бранд.

Тя допълни, че за последната година компанията й отчита 29% ръст в продажбите към крайни клиенти и 68% ръст в онлайн продажбите. Делът на продажбите на нейните продукти в интернет се е повишил до 20% тази година от 10% миналата.

Въпреки това, за разлика от общото схващане, онлайн търговията е свързан с огромни инвестиции в инфраструктура и поддръжка, казва тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:43 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

5
rate up comment 11 rate down comment 0
Jay Gould
преди 13 години
Добро утро.. :) Споменах за това още в 2007 г. 1. Моловете са за селяни дошли в големия град на пазар, а не за градските жители, или поне за онези които се имат за такива.2. Богатите не са глупави и не искат да си купуват стоки които знаят, че струват една цена, за по-висока такава, само защото се продава в някой от днешните ЦУМ - ове.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 0
Momchil_Matev
преди 13 години
Ами да разбира се - дори се чудя за какво строят нови молове? Вместо засилване на конкуренцията и падане на цените, по-скоро става дума за олигополна структура, при която всички продават на космически цени.Да пазарът е малък - но разходите за наем на помещения и заплати на продавачите и другия обслужващ персонал са в пъти по-ниски от тези в Европа. Така че дори стоките да идват тук без грам отстъпки, те могат да бъдат постигнати от друго перо.Отделно услугата тук е кошмарна - мирише на манджа отвсякъде, деца ти пищят, паркингите са малки. А някъде ти взимат и пари за престоя.В крайна сметка тук не мога да си купя маркови маратонки за няма и 50 лв. на чифт.Защото тук целта е 100% надценка. Нека със "смаляването" на света да си мислят родните търговци дали така се прави бизнес.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 8 rate down comment 0
stone kold
преди 13 години
нищо не им липсва на родните търговци просто са ал4ни това е вси4ко
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 12 rate down comment 2
Мажоритаря
преди 13 години
Еми те заможните софиянци за това са заможни, защото имат акъл и вместо да си купят гуменки за 200 лева от мола го правят за 30 лева по интернет. Същото важи за всички стоки и особено за козметиката, като парфюми и кремове...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 0
melon
преди 13 години
Трябва да има нагаждане на ценовите реалности.Скоро си купих едни неща от Англия и цените бяха доста по-ниски.Доставката също излезе на сметка, защото няколко души се комбинирахме.Докато тук и в аутлет да отидеш цените са безсмислено високи.Това с малкия пазат също не е съвсем оправдание - нали сме ЕС и сме част от 500млн. пазар?Според мен на нашите търговци им липсват търговски умения, ама то всичко може да се научи все пак.И за пример - готини обувки на добра марка за сезона в момента ми излязоха около 80 лв., тук са някъде около 200лв
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още