IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Заможните софиянци избягват моловете?

Много от съществуващите молове пък не предлагат продукти на достъпни цени, за да привлекат масовия потребител, коментират експерти

14:42 | 09.11.11 г. 15
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: Atrium European Real Estate.</p>

Снимка: Atrium European Real Estate.

Някои от по-платежоспособните потребители в София избягват да посещават моловете, които не винаги предоставят подходящата среда и услуги за тях. Това беше едно от мненията, което изказаха специалистите по време на провелата се в началото на седмицата конференция за недвижими имоти BalREc.

Затова при реализацията на един проект е много важно да се обърне внимание на позиционирането и дифиренцирането, каза Стефан Косев, управляващ партньор на Regent’s Property Advisors.

От голямо значение е проектът да намери своята подходяща целева група, като с увеличаването на предлагането и появата на нови проекти ще може да се отговори на повече потребителски категории и в частност на по-платежоспособните клиенти, които „да намерят своето място“, обясни той.

По думите му не всички потребители могат да се възползват от съществуващите днес молове, поради редица фактори като локация например. Той каза, че в София има място и за нови молове, например в южните райони. Много потенциални клиенти не посещават молове, тъй като не им е удобно често да пътуват до отдалечени от тях части на града.

Симона Първанова, мениджър „Бизнес развитие” в консултантската компания Forton International, каза, че някои от новите формати, които ще излязат на пазара през идните години, се очаква да отговорят на този вакуум в търсенето. Те може да включват развлекателни услуги като фитнес, скуош зали, тенис кортове и др.

„Можем да включим по-висок сегмент ресторанти, където хората от по-високия сегмент, сред които има отпор за посещаване на търговски центрове, да се чувстват комфортно“, каза тя.

 

Наред с това много от съществуващите проекти все още не са постигнали онези нива на обороти, които за били заложени при тяхното проектиране.

Според Драгомир Марков, директор „Активи” в „Лендмарк пропърти мениджмънт”, един от основните проблеми е в ниското потребление, особено на проектите извън София. Някои от тях, които стартираха през 2009 г., предлагат марки и стоки, които не отговарят на нивото на доходи на населението. Той смята, че стоките с по-ниски цени са по-добре приети от потребителите.

Той отбеляза също, че все повече потребители сравняват цените на стоките у нас с тези в чужбина или в интернет, които често са по-евтини. Друг проблем е, че в редица случаи стоките в България са от стари колекции.

Марков каза, че за да успеят да постигнат по-високи обороти търговците би следвало да имат имат по-добри промоционални кампании, които да насърчават потребителя за покупка.

За разлика от него някои търговци са на мнение, че моловете не постигат очакваните резултати, тъй като все още е необходимо българският потребител да бъде обучен за това как се пазарува в молове.

Според Мариана Анастасова, управител на Sport Depot, често марки и техните представители у нас не могат да си позволят да предоставят по-ниски цени, въпреки че имат желание. Според нея при един по-голям пазар представителите могат да постигнат до 50% отстъпка от самия бранд.

Тя допълни, че за последната година компанията й отчита 29% ръст в продажбите към крайни клиенти и 68% ръст в онлайн продажбите. Делът на продажбите на нейните продукти в интернет се е повишил до 20% тази година от 10% миналата.

Въпреки това, за разлика от общото схващане, онлайн търговията е свързан с огромни инвестиции в инфраструктура и поддръжка, казва тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:43 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

15
rate up comment 1 rate down comment 0
mick
преди 13 години
Грешка - в тази криза, заради малкото посетители в моловете, надценките са по-високи даже.. просто с по-малко продажби магазинът трябва да излезе на печалба. Т.е. да избие наема, заплатите, режийните и да направи печалба. Например от 10 рокли ;) вместо от 100 :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 1 rate down comment 1
annakosa
преди 13 години
Не смятам, че надценката на търговците е голяма, в тази криза всеки се стреми да продава на възможно по-ниска цена, но това, което се казва в статията , че пазарът е тесен и потреблението малко, затова и отстъпките на производителите за търговците са в пъти по-малки от тези на същите производители към търговци от САЩ и Западна Европа, защото те им правят в пъти по-голям оборот. Освен това и транспортът на по-малко количество стоки излиза много скъп. Оттам и доставната цена излиза на българските търговци много по-висока от тази на западните. А, иначе , всички търговци се стремят да работят добре, поне това е моето мнение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 4 rate down comment 0
Xman1
преди 13 години
Те богатите заради това са богати......... ако си купуваха всичко с 500% надценка никога нямаше да са богати.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 4 rate down comment 0
cool_alyn
преди 13 години
На калпав мол купувача му пречи :)И какво да не избягваме моловете -снощи един колега отиде на кино в Мола на стамболийски - 20 мин не може да си намери място за паркиране и накрая паркира неправилно.На входа пишеше - 12 места за паркиране, ама като гледах как разни гъзари с мерцедеси и не толкова с други коли бяха паркирали на по две места - ми то нямаше места. Да бяха направили една информационна система да показва.Да не говорим и за безумието като влизаш откъм Опълченска, че реално едната лента се заема от влизащи и излизащи, и стават предпоставки за колизии.А има и спирка там и няма как да се направи ухо за влизане.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 5 rate down comment 0
rogers
преди 13 години
хахаххаха, прав си
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 9 rate down comment 0
arokh
преди 13 години
Можем да включим по-висок сегмент ресторанти, където хората от по-високия сегмент, сред които има отпор за посещаване на търговски центрове, да се чувстват комфортноСегмента ти хлопа, Сегмента ти хлопа!!! :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 13 rate down comment 0
Ogibogi
преди 13 години
Софиянци избягват моловете?! Не не избягват, но когато имаше 2 мола бяха пълни. Сега когато са 8 и се строят още 4-5 нямало хора?! Ами няма да има, това са едни и същи клиенти, които буквално се размиват...Вие какво сте очаквали да се случи в най-бедната страна в ЕС и почти в Европа, с най-ниските доходи в ЕС и най-голямата безработица при строежа на толкова молове?! С какво толкова привличаме инвеститорите? Защото имаме доходи над средноевропейските и сме платежоспособни? Или защото са неясни парите за моловете и разрешителните които се дават за строеж , без да се съобразяват някои хора с търговския облик на града, та даже и инфраструктора им се прави?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 7 rate down comment 0
stone kold
преди 13 години
перат мангизи
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 8 rate down comment 0
biserz
преди 13 години
Извинявайте, но наемите на помещенията в моловете не са чак толкова различни тук и на запад, както заплатите. Въобще няма никаква база. Да не говорим, че в някои случаи тука наемите са и по-високи. Дерат кожи. Пазарът не само е малък, но и е неплатежоспособен и не знам с тия молове - че то хора не останаха.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 6 rate down comment 0
Jay Gould
преди 13 години
".... необходимо българският потребител да бъде обучен за това как се пазарува в молове..." Интересно на какво ще ни учат! Тия явно смятат клиентите за *** и докато е така от моловете ще има все по-голям отлив, докато не ги достигне жалката съдба на търговските центрове, прашни, тъмни, с преоценени стоки и няколко разхождащи се грозновати продавачки. Каквото и да си приказваме това е бъдещето на повечето молове.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още