fallback

Какви грешки направиха първите инвеститори в молове у нас досега?

В новата вълна от развитието на моловете у нас виждаме големи проекти извън централните градски части, предлагащи нов тип преживявания

14:30 | 08.11.11 г. 9
Автор - снимка
Създател

Повече от пет години след отварянето на първия мол от модерен тип у нас, вече се говори за трето поколение молове – тези, които се изграждат в момента и се планира да бъдат отворени през 2012 г.

Какви бяха основните грешки на пионерите в сегмента и какво те биха променили ако реализираха проектите си днес? Това бе един от въпросите по време на дискусионния панел, част от конференцията за имоти BalREc, която се провежда вчера и днес в София.

Според Иван Велков, управител на „Райфайзен имоти”, вероятно въпросните инвеститори не са направили никакви грешки, тъй като са били първите играчи на един „дефицитен пазар“. Единствено техните свръхоптимистични очаквания за пазара, след като България се присъедини към ЕС, са повлияли на останалите инвеститори да залагат по-високи приходи.

Докато преди пет години в България не можеше да се каже, че има „съвременна търговия“ в сравнение с Европа, то благодарение на тези проекти днес има редица такива примери. Има и недостатъци, но като че ли позитивите са повече, смята той.

По мнението на Петър Дончев, изпълнителен директор, R.E.S.B., повечето от инвеститорите, които успяха да реализират своите проекти, успяха да излязат на печалба. Губещите вероятно са сред онези, които не успяха да стартират проектите си навреме.

Мнението на Стефан Косев, управляващ партньор на Regent’s Property Advisors и бивш изпълнителен директор на търговската верига "Пикадили", преди на пазара е имало повече оптимизъм отколкото е необходимо, който е бил една от основните грешки за всички.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:43 | 13.09.22 г.
fallback