Около 90% от европейските потребители, които купуват модни стоки по интернет, посещават първо физическите магазини, за да проучат продукта, сочи проучване.
Едва 10% от британците пък, които са сред най-активните онлайн купувачи в Европа, казват, че наличието на физически магазин не е съществена част от процеса на покупка на дрехи или обувки.
Според доклада на консултантската компания CBRE модните стоки се превръщат в едни от продуктите, чиято популярност расте най-бързо в интернет след успеха на книги, музика и компютърни игри.
В зората на онлайн търговията се смяташе, че дрехите няма да са сред популярните продукти за покупка по интернет, тъй като те разчитат в голяма степен на „физическия допир“ преди покупка. От компанията обаче казват, че едва 33% от анкетираните казват, че това е важно или изключително важно.
Проучването установява, че двама от всеки петима (40%) на континента днес пазаруват онлайн.
Сред другите резултати са фактът, че потребителите от Германия, Швеция и Великобритания са сред водещите по отношение на покупките на дрехи и обувки със съответно 16%, 14% и 12% от общия годишен обем на онлайн продажбите в тези страни.
Този дял пада значително в Южна Европа, като в Италия и Испания той е 8%. Понижението е още по-голямо в Източна Европа. В Полша делът е 4%, като той намалява до 3% в Унгария и 1% в Русия.
Две трети от анкетираните използват интернет, за да проучат продуктите и да сравнят цените онлайн, преди да купят в магазините.