fallback

Очакват подобрение в климата на пазара на търговски центрове у нас

Ефектът от кризата в сектора на търговските центрове в ЦИЕ явно е отминал, тъй като климатът се подобрява, сочи доклад

17:49 | 13.10.11 г.
Автор - снимка
Създател

Търговски център в Истанбул. Снимка: AVM

Климатът на пазара на търговски центрове у нас се очаква да се подобри в близко бъдеще, въпреки че все още остава под средното ниво за Централна Европа, сочи нов индекс.

По информация на компанията за маркетингови проучвания RegioData Research за третото тримесечие на годината България е една от страните, които отчитат значителен ръст в индекса на компанията, измерващ климата в сегмента.

Според данните страната ни е отчела ръст от 4 индексни пункта до 71,7 пункта в края на третото тримесечие. Изгледите за в бъдеще също сочат повишение на стойността.

Индексът приема за „нормален“ климат от 100 пункта, който е приет за базово ниво. Стойност под 100 се приема за слаб климат, докато пазари с над 100 пункта са с добър климат в сегмента на моловете.

Турция, Полша и Австрия са единствените пазари в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) със стойност над 100 пункта. За сравнение, средното ниво за региона е 72,8 пункта за третото тримесечие, което е лек ръст в сравнение със 72,4 за второто.

Прекият ефект от икономическата криза, която не подмина и ЦИЕ, бе овладян, което е видно и от подобрението в индекса, се казва в доклада на компанията. Въпреки това не липсват и някои очевидни изключения като Гърция, Беларус и части от бивша Югославия.

Все още има ясни разграничения между отделните региони, които през третото тримесечие се задълбочават още повече.

Индексът е базиран на икономически показатели като БВП, приходи на потребителите, покупателна способност, пазар на труда, както и настоящи статистики за търговията и поведението на потребителите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:43 | 13.09.22 г.
fallback