fallback

Търговските вериги в САЩ предприемат експанзия заради ниските наеми

Търговците в Северна Америка все повече разчитат и на рекламата в социалните мрежи, показва проучване на CB Richard Ellis Group Inc

13:04 | 07.09.11 г.

Повече от половината търговски вериги в САЩ планират да отворят още магазини заради по-ниските наеми. Снимка: Ройтерс

Повече от половината търговски вериги в САЩ планират да отворят още магазини заради по-ниските наеми, пише в доклад на CB Richard Ellis Group Inc, цитиран от Bloomberg.

59% от веригите, анкетирани за целите на изследването, твърдят, че "изкушителните нива на наемите" ги окуражават да разширят дейността си, коментира Антъни Буоно, главен управляващ директор на отдела за търговски услуги на CB Richard Ellis за Северна и Южна Америка.

"Значителен брой вериги ще се възползват от подходящото време за експанзия", посочва Буоно. "Очакваме разширението да продължи при продавачите на луксозните стоки, клубовете за продажби на едро и особено при веригите за бързооборотни стоки с намаления (т.нар. дискаунтъри)", допълва той.

Незаетите площи в регионалните молове и търговски центрове в САЩ са се увеличили през второто тримесечие, когато безработицата остана на равнище над 9%, а конкуренцията при онлайн търговията продължи да се засилва, съобщи през юли базираната в Ню Йорк компания за изследване на пазара на недвижими имоти Reis Inc.

Наемите на площи в регионалните молове са паднали с 5% от пиковите им нива през третото тримесечие на 2008 г. В кварталните търговски центрове наемите са с 3% под пика, достигнат през второто тримесечие на същата година.

Според доклада на CB Richard Elis американската икономика ще се съживи до края на годината. Дълговите проблеми на САЩ и Европа, размириците в Близкия изток, лошото време в САЩ и земетресението в Япония "доведоха до болезнено бавно възстановяване, но то все пак е на път", коментира още Антъни Буоно.

Около 27% от участвалите в проучването търговски вериги смятат, че икономиката на САЩ се подобрява спрямо 35% преди година. Изследването показва обаче, че повечето търговци са уверени в стабилността на американската икономика: 45% от анкетираните спрямо 35% отпреди година. Други 27% твърдят, че в техния пазарен сегмент възстановяването вече е факт. 

Популярността на социалните мрежи нараства, като 93% от търговците посочват, че разчитат на услуги като Facebook и Twitter, за да рекламират услугите си в сравнение със 70% година по-рано.

Годишното изследване на търговските вериги в САЩ на CB Richard Ellis е проведено през юни и юли. От около 200 анкетирани компании 58% са национални, 26% са глобални, а 15% са регионални.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:15 | 12.09.22 г.
fallback