Пазарът на имоти в Европа сега предлага повече инвестиционни възможности в сравнение с първото тримесечие на 2011 г. Това показват резултатите от анализ на консултантската компания DTZ.
Стойността за Европа на индекса на компанията, който измерва атрактивността на пазарите на бизнес имоти по света, в момента е 41 пункта, което е повишение в сравнение с 32 пункта през първото тримесечие.
Индексът се повиши въпреки влошените икономически перспективи, породени от несигурността от дълговата криза в еврозоната. Ръстът в индекса следва две поредни тримесечия на спад и като цяло отразява спада в доходността от облигациите на установените пазари, отчетен през последните месеци. Предвид свиването на доходността от държавните облигации в много страни, по-специално Германия и Франция, първокласните имоти в момента са сравнително по-атрактивни. Те предлагат по-добри възможности за приходи и като цяло стабилни перспективи за капиталовите стойности за в бъдеще, се казва в проучването.
Броят на „горещите“ пазари в Европа се повиши от 10 до 11 през периода, а 18 пазара бяха повишени от „студени“ на „топли“.
От компанията определят като „горещ“ пазар, който е подценен и предлага привлекателни инвестиционни възможности. „Топла“ е инвестиционната дестинация, на която ценовите очаквания между купувачи и продавачи като цяло съвпадат и сделките предлагат адекватна възвръщаемост. „Студен“ пазар е този, при който имотите са надценени и който инвеститорите е препоръчително да избягват.
Броят на „студените“ пазари се понижи от 46 през първото тримесечие до 28 през второто.
По-голямата част от „горещите“ пазари са офис и търговски пазари в Централна и Източна Европа, като Москва, Букурещ и Прага. Тези пазари се очаква да отчетат силни ръстове в капиталовите стойности в средносрочен план, поради свиване на доходността и силен наемен ръст, които предоставят много добра компенсация за по-високия риск, който се свързва с тях.
Повечето от пазарите, които са минали в по-горна категория, са във Франция, Германия и Великобритания. Няколко германски пазара, включително офис пазарите в Берлин и Франкфурт, както и пазарът на търговски площи в Мюнхен, бяха повишени от „студени“ на „топли“, въпреки че през второто тримесечие те поскъпнаха със свиването на доходността.