fallback

Инвестициите в търговски площи с 37% дял от пазара на имоти в Европа

Секторът на търговските площи привлича широка гама от купувачи, включително специализирани компании, както и по-общи институционални инвеститори

11:57 | 12.08.11 г.

Инвестициите в търговски площи все по-уверено следват темпа на развитие на по-силните и по-бързо развиващи се икономики на Европа като Скандинавските страни, Германия, Полша и Русия, сочат последните данни на консултантската компания CB Richard Ellis (CBRE).

През първата половина на годината стойността на този вид инвестиции е достигнала 20,1 млрд. евро, което представлява 37% от общите бизнес инвестиции в имоти и е доста над средните дългосрочни нива от 28%.

Секторът на търговските площи привлича широка гама от купувачи, включително специализирани компании, както и по-общи институционални инвеститори. Силното търсене от страна на неспециализирани инвеститори, особено от районите на Близкия изток и Азия, също дава сериозен тласък на активността в сектора.

Все по-осезаемото разделение при икономическото представяне на отделните страни в Европа и повторната поява на проблеми със суверенния дълг дава все по-сериозен повод за опасения за инвеститорите в търговски площи.

В още по-голяма степен от преди, тези инвестиции и ценообразуването следват икономическите показатели, като инвеститорите се съсредоточават върху по-бързо развиващи се икономики като Скандинавските страни, Германия, Полша и Русия.

Тази тенденция е в контраст със забавената активност във Великобритания. Въпреки че все още владее лъвската част от активността, общият дял на страната на европейския пазар на инвестиции в търговски площи е намалял до 36% през първото полугодие на 2011 г., което е доста под исторически средната стойност от 45%.

Слабият икономически растеж и намаляващото потребителско доверие доведоха до ограничен ръст на пазара на търговски площи на Острова, като активността там е паднала до под 2 млрд. евро през второто тримесечие на годината - наполовина по-малко от средните тримесечни стойности и само малко над средната тримесечна активност в края на 2008 г., когато пазарът удари дъното.

За разлика от Великобритания, Германия, подкрепяна от силните си икономически основи и стабилен пазар на наематели, бележи ръст от 31% на пазара на търговски площи до 6,2 млрд. евро, а интересът на инвеститорите се простира дори и до второстепенни пазари.

Полша е третият по активност пазар на търговски площи в Европа със сделки на стойност 1,2 млрд. евро за полугодието.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:04 | 30.08.22 г.
fallback