fallback

Starwood Hotels може да се листне в Китай

В китайски градове като Нанхай и Фошан веригата строи 90 хотела, или 30% от общите си проекти

22:56 | 12.07.11 г.

Great Wall Sheraton в Пекин. Снимка: starwoodhotels.com

Веригата Starwood hotels & Resorts Worldwide Inc., която откри първия хотел с международна марка в Китай преди 26 години, е готова да обмисли листване в страната, където са базирани топ мениджърите й през последния месец.

"Ако утре листването тук стане лесно, дали бихме го обмислили? Да", заяви в интервю за Bloomberg от Шанхай главният изпълнителен директор на компанията Фриц ван Паашен. "Не бих изключил този вариант", допълни той.

Ван Паашен и останалите шефове на фирмата преместиха седалището си в Шанхай от Ню Йорк между 8 юни и 11 юли, за да могат "по-добре да разберат" втория по големина пазар на веригата. Китай в крайна сметка може да задмине САЩ като пазар на хотелски услуги, твърди той. Именно в китайски градове като Нанхай и Фошан Starwood строи 90 хотела, или 30% от общите си проекти.

Световни компании като Coca Cola Co. и HSBC Holdings Plc вече са обявили интереса си към листване на китайския фондов пазар, който е третият по пазарна капитализация в света. Китай "е все по-близо" до създаването на борд за листване на чуждестранни фирми в Шанхай, заяви през май Шан Фулин, председател на Китайската комисия за регулиране на ценните книжа.

"Ако Starwood се листне в Китай, местните инвеститори ще харесат акциите", коментира базираният в Пекин шеф на инвестициите на Union Life Лари Уан. Компанията управлява активи на стойност 2,2 млрд. долара. "Ако погледнем компаниите, листвани на местните борси, нямаме много големи имена, свързани с потребителски марки", допълни той.

Starwood има над 70 хотела в Китай, които носят имената на осем от деветте марки на компанията, включващи Le Meridien и Sheraton. През 1985 г. тя откри хотел Great Wall Sheraton в Пекин, като стана първият глобален оператор, стъпил на пазара на азиатската страна.

Веригата навлиза и в по-непопулярни градове от т. нар. втора или трета категория, които според ван Паашен имат голям потенциал за растеж. Сред тях са Нанхай и Фошан, както и Циндао на източното крайбрежие.

В Азия Starwood има "силно присъствие" в Тайланд, както и планове за някои по-малки пазари като Виетнам и Бангладеш, допълва ван Паашен. Индия също може да стане един от ключовите азиатски пазари на веригата в бъдеще, твърди той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:19 | 13.09.22 г.
fallback