Търсенето и предлагането на търговски площи в първокласния сегмент в Европа се очаква да се доближи в по-голяма степен до равновесната си точка през следващите няколко месеца, тъй като пазарите във Франция, Германия и Великобритания ще бъдат положително повлияни от подобрения икономически климат, сочи проучване.
Броят на новите проекти в сегмента на най-големите пазари на континента се забавя, се казва в доклада на Cushman & Wakefield (C&W).
До края на 2012 г. във Великобритания ще бъдат завършени едва 314 хил. кв. м нови търговски площи в сравнение с 838 хил. кв. м само през 2008 г. Този спад при площите е дори още по-голям предвид факта, че един мол ще представлява почти половината от новозавършените проекти.
От друга страна инвестиционното търсене на първокласни търговски центрове в трите най-големи пазара в Европа е малко вероятно да отслабне през следващите месеци.
Най-голям интерес се очаква да провокират центрове с добра локация и малък дял на незаетите площи, особено във Великобритания.
Очаква се да продължат и големите портфейлни сделки, които ще спомогнат за повишаване на инвестиционните обеми във Германия и Великобритания.
Инвестициите в търговски площи в Европа бяха на стойност 12,2 млрд. евро през първите три месеца на годината, което бе повишение от 31% в сравнение със същия период на 2010 г. Активността бе съсредоточена основно на британския и германския пазари, което бе свързано със завършването на няколко мащабни проекта, които бяха придобити.
Въпреки подобрения икономически климат на големите пазари в Европа, няколко отрицателни фактора засенчват бъдещото положително представяне в сектора. Сред тях са пониженото потребление, инфлационният натиск, дълговата криза и ограниченията в държавните разходи на редица пазари на континента, се казва в доклада.