fallback

Все повече международни търговци гледат към Европа

Наред с експанзията търговците все повече разчитат на електронната търговия за по-широко покритие на даден пазар

11:10 | 17.06.11 г.
Автор - снимка
Създател

Търговският център Westfield в Лондон. Снимка: Jim Linwood, лиценз: Creative Commons

Расте броят на американските търговци, които обръщат поглед към Великобритания и континентална Европа. Това е казал Питър Голд, директор Трансгранична търговия в консултантската компания CB Richard Ellis (CBRE), по време на конференция на Международния съвет на търговските центрове (ICSC), проведена наскоро в  Париж.

„Щатските търговци отново взимат международния ръст насериозно”, казва той, като дава пример с американската верига за модни облекла Abercrombie & Fitch, която наскоро е отворила голям магазин на Шанз-Елизе. Други подобни включват The Sting, Hollister, Gap и Apple.

Американските търговци се стремят да увеличат присъствието си и във Великобритания, коментира Бил Гиурукус, директор на нов търговски център на Westfield в Лондон.

„Европейските търговци също гледат към Великобритания“, казва той, посочвайки най-вече такива от скандинавските страни, като добавя, че в момента се забелязва „цяла нова вълна от интернационализация“ в европейската търговия.

Сред другите европейски марки, които целят да установят присъствие във Великобритания, са португалската Sacoor Brothers, казва Голд.

Наред с това компанията гледа и към други пазари в континентална Европа, както и американската Urban Outfitter и австралийската Cotton On.

“Cotton On вече има силно присъствие в Тихоокеанския регион и в САЩ и сега гледа към Европа”, добавя той.

Наред с това британската Forever 21 активно засилва присъствието си на континента. Тя има магазин във Виена и също така планира да отвори такива в Брюксел, Антверпен, Мюнхен и Барселона.

„Има все по-голям натиск да имаш международно присъствие“, коментира той.

„Много търговци имат мащабна стратегия, насочена към водещите локации в големите градове.“

Той обяснява, че за веригите не е толкова важно да имат широко присъствие на един пазар с 200 магазина. Те целят да бъдат на 20-те водещи пазара и да използват електронната търговия за останалите.

Голд отбелязва, че за електронната търговия това са все още началните години, но признава, че навиците и стила на пазаруване на потребителите се променят.

По думите му електронната търговия е нараснала от 5% до 15% от общия обем на продажбите през последните години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:45 | 12.09.22 г.
fallback