Сегментът на проекти за развитие на търговски имоти в Европа се възстановява с по-бързи темпове в сравнение с очакваното преди година, смятат специалисти.
Части от Централна и Източна Европа (ЦИЕ), Русия и Турция отчитат изключително динамичен ръст.
Това е едно от основните заключения на експертите, взели участие в конференция, организирана от Международния съвет за търговски центрове (ICSC) в Париж.
На по-развитите пазари в Западна Европа активността се движи основно от развитие и реновиране на вече съществуващи обекти, смята Маркус Хютерман, оперативен директор на компанията, специализирана в развитието и управлението на търговски центрове MFI.
Той дава пример с пазара в Германия, който според него е много показателен.
„Германия има около 400 търговски центъра. Около 100 до 150 са добре управлявани. Има голям потенциал за реновиране“, казва той.
Подобно е мнението и на представители на френската верига хипермаркети Carrefour, която също вижда голям потенциал за разширяване и преустройство на търговските имоти на установени пазари като Франция, Испания и Италия. Компанията има портфолио от активи, което се оценява на около 10 млрд. евро, 60% от които се намират във Франция, а останалите – предимно в Испания и Италия, пише PropertyEU.
Наред с това компанията има още 2 млрд. евро проекти в процес на развитие, но по отношение на нови пазари тя се фокусира върху тези в Китай и Бразилия, след като се оттегли от Русия, казва Паскал, Дюамел, изпълнителен директор на Carrefour Property.
„Русия е прекалено волатилна и непредвидима, но Китай е много важен регион. Ние сме убедени, че можем да печелим в Китай“, казва той.