fallback

Търговци вярват, че най-лошото от кризата у нас вече е минало

Общо 15 проекта за мол са били отменени у нас, а други 30 са били отложени през последните години, сочат данни на ICSC

12:00 | 17.05.11 г. 7
Автор - снимка
Създател

Търговците смятат, че най-лошото от икономическата криза в България е преминало, тъй като все повече международни марки започват да навлизат в търговските центрове в столицата както и в другите големи градове в страната, съобщиха от Международния съвет на търговските центрове (ICSC).

По време на проведената наскоро конференция на ICSC Арлис Уайт, мениджър "Бизнес развитие" в британската марка BHS, обяви, че компанията има намерение за навлизане на българския пазар. От своя страна, Debenhams, H&M и C&A също имат интерес към страната. Peek & Cloppenburg, Koton и Inditex Group стъпиха на българския пазар миналата година.

Подобно на други страни в Източна Европа, България мина през труден икономически период, през който търговският оборот намаля значително в резултат на увеличени спестявания и липса на свободни средства. Въпреки че икономически страната все още не се е възстановила, забелязват се подобрения, които да спомогнат развитието на сектора, смятат участниците в конференцията.

През 2010 г. у нас бяха отменени 15 проекта за търговски площи, 30 бяха отложени, а пет нови бяха обявени за развитие.

Подобно на българския пазар, в съседна Румъния бяха отменени 35 проекта, 48 бяха отложени и само три нови обекта бяха обявени.

Дори в Полша, която не бе подложена на същите икономически затруднения както своите съседи, има десет отменени проекта и 52 отложени.

Според Кристиан Пробц от Immorent последните новини за увеличаване на броя на новорегистрираните автомобили в България сигнализират, че предстоят по-добри времена и относителната икономическа и политическа стабилност на страната са добър индикатор за потенциалните инвеститори.

В отговор на икономическата ситуация търговските центрове търсят алтернативни източници на доходи. Експертите по света все по-усилено търсят отговор на въпроси като комерсиализацията на търговския център, нуждата от брандиране и маркетингова стратегия, интегрирането на мола с онлайн пазаруването и овладяването на силата на социалните медии с цел повишаване на осведомеността за търговския център.

Озгур Явуз, управител на Investa Property Solutions и председател на Българския национален комитет на ICSC, заяви по време на конференцията: "Индустрията на търговските центрове в България е все още млада, и след тежките години тези, които преживяха кризата, научиха изключително много за кратко време."

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:33 | 07.09.22 г.
fallback