fallback

Моловете били празни поради ниска „култура на пазаруване“ на българина

Необходимо е време, докато българският потребител свикне с модерните възможности за пазаруване, смятат специалисти

16:24 | 12.05.11 г. 47
Автор - снимка
Създател

Снимка: sxc.hu

Моловете у нас нямат достатъчно потребители, тъй като на българина е необходимо време да свикне да пазарува в тези нови търговски формати. С други думи, нужно е той да повиши културата си на пазаруване. Това мнение изказаха участниците в панелната дискусия, посветена на бъдещето на търговските центрове у нас, по време на конференцията BalRec, която се проведе вчера.

Според Драгия Драгиев, мениджър Управление на активи в GE Capital Real Estate Central&Eastern Europe, от една страна ниското потребление се дължи на сравнително по-ниските доходи на значителна част от населението. Наред с това обаче трябва да се повиши и културата на пазаруване, за да може потребителите да свикнат да пазаруват в моловете.

По време на конференция за имоти миналата година Васил Райчев, собственик на веригата Hot Spot, която у нас е дистрибутор на над 20 международни марки, каза, че българският потребител трябва да се образова, за да пазарува в модерните търговски центрове.

Подобно становище на конференцията изказаха и други от участниците в панела.

Според Драгиев, макар в по-малка степен, в София също все още има потенциал клиентите, които не са добре запознати с моловете, да започнат да използват и тази възможност за пазаруване. В провинцията обаче има още по-голямо разминаване в нивото на „културата на пазаруване“ с това на столичани. Там търговският център все още не е толкова познат и, за да се повиши неговият потенциал, потребителите трябва да свикнат да го използват, смята той.

Стефан Косев, управляващ партньор в Regent's Property Advisors и бивш изпълнителен директор на веригата хипермаркети „Пикадили“, също каза, че е необходимо време, докато потребителят свикне с новите формати – да обходи един мол, да се ориентира в него и да може да намира по-лесно конкретните магазин, които търси.

На въпрос на Investor.bg защо потребителите се ориентират лесно и пазаруват с охота сравними продукти, но на значително по-евтини цени в по-развитите страни, Венцислав Огнянов, директор "Продажби" на Humanic за България, отговори, че що се отнася за една и съща верига в цените на същите продукти на различните пазари не би трябвало да има значителни вариации. Той каза, че поради мащаба на някои от западните пазари може в конкретни случаи наистина да се предложат по-ниски цени.

Симона Първанова, директор "Бизнес развитие" в консултантската компания Forton International, каза, че заблудата, че молът у нас е скъпа дестинация за пазаруване трябва да се разсее. По думите й много от моловете предлагат продукти във всякакви ценови сегменти, за потребители с различна покупателна способност.

Косев обясни, че става дума за „приоритетно пазаруване“, при което потребителите, в зависимост от своя вкус, разбиране и приоритети, избират дали да пазаруват по-евтини или по-скъпи продукти и за кои точно видове продукти да отделят повече пари и за кои – по-малко. 

Хората сами избират дали да си купят скъп кашкавал или скъп автомобил, каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:49 | 14.09.22 г.
fallback