Специален знак скоро ще ориентира туристите кои от българските СПА, балнео и уелнес хотели наистина имат право да носят такова наименование. Преди летните месеци се очаква хотелите, които имат разрешителни да използват минерална вода за предлаганите от тях услуги, да могат да се отличат със знак, който ще е подобен на този на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм.
Това съобщи за БТА председателят на съюза Стефан Шарлопов.
“Категорични противници сме България да се превърне в менте СПА дестинация”, заяви той.
Инициативата за знака е на съюза в партньорство с Министерството на околната среда и водите и се предвижда право да имат да го поставят на входа и на интернет страниците си хотели, които ще отговорят на ресорни стандарти, залегнали в новия Закон за туризма.
Стандартите са разработени с експертната подкрепа на Европейската СПА асоциация.
Шарлопов съобщи, че в момента тече съгласувателна процедура по въвеждането на знака между министерството на околната среда, басейновите дирекции и икономическото ведомство.
“По прогнози на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм през тази година се очаква балнео и СПА туризмът у нас да отчете ръст от минимум 20 на сто на приходите спрямо предходната година”, каза Шарлопов.
Най-стабилни в условията на криза през последните две години са хотелите, които работят целогодишно в балнео, СПА и уелнес дестинации, традиционни за България - в Сандански, Велинград, Кюстендил, Вършец, Девин, Поморие, Баня, Хисаря, Павел баня, отчитат от съюза.
От Българския съюз по балнеология и СПА туризъм посочиха, че има увеличаване на интереса на българите към този вид туризъм.
“През уикендите хотелите ни са пълни целогодишно, но не се забелязва обаче трайна тенденция към увеличаване на броя на дните за престой”, отбеляза Шарлопов. Освен това намалява сумата, която почиващите харчат извън туристическия пакет.
Българският съюз по балнеология и СПА туризъм предлага да се разкрие аутсорсинг визов център в Турция, за да улесни достъпът на гражданите от тази страна до българските курорти. По думите на Шарлопов турският пазар крие огромен потенциал за развитието на този сегмент на българския туризъм.
Други приоритетни за съюза дестинации са Румъния, Гърция, както и Русия.
Освен идеята за разкриването на подобен визов център в Турция, ръководството на съюза е предложило на българското Министерство на външните работи да увеличи броя на консулските служби, за да се улеснят туристите от Турция.
За предложенията е информиран и премиера, който е дал разпореждане на министерството да предприеме съответните мерки. Към момента обаче от външното ведомство няма направени реални стъпки, алармират от съюза. Нещо повече, по данни на съюза, е имало случаи, при които български консулски служби не са издавали визи на турски граждани, въпреки че хората са притежавали шенгенски визи, посочват от организацията.
Годишно страната ни се посещава от 25 000 турски туристи срещу 1 млн. българи, посещаващи Турция.
“Родилни мъки ни струва да успеем да убедим външно министерство, че е по-добре да отдели 200 000 евро за заплати на консули в Русия преди летния и зимния сезон, срещу които държавата ще получи 25 млн. евро от издадени визи”, каза Шарлопов.