До 2015 г. в Турция ще има 500 търговски центъра, смята Мехмет Нане, председател на Турския съвет за търговските центрове и вериги.
За да удовлетворят потребителите и да се конкурират успешно с онлайн търговията, те ще трябва да обърнат специално внимание на своите маркетингови стратегии, добавя той по време на проведената наскоро среща на Международния съвет на търговските центрове (ICSC) в Истанбул.
Въпреки това търговските формати имат да извървят още дълъг път, казва той. Въпреки че Истанбул е домът на един от първите в света молове, Капалъчаршъ, който тази година навършва 550 години, на Турция й бяха необходими 1438 години, за да въведе модела на модерния търговски център, казва той. Първият мол от ново поколение в Турция бе отворен през 1988 г.
В момента в страната има 263 търговски центъра, като на различен етап от изграждане са още 337. Предвид нарастващата конкуренция от страна на електронната търговия обаче, бъдещето на тези нови молове зависи все повече от техните европейски маркетингови екипи, които да създадат вълнуващи кампании, с цел да привлекат по-голям брой посетители, коментира той.
Според международния експерт по търговия Джон Стенли търговските улици са обречени на гибел. Днес потребителите и купувачите търсят нов вид преживяване от пазаруването, което иновативните маркетингови екипи могат да предоставят, ако предложат на клиентите възможности за ескейпизъм, информиране, естетика и забавление, пише PropertyEU. Наред с това професионалистите трябва да се убедени, че интернет и социалните медии са неизменна част от всяка кампания, а не заплаха за нея.
Ави Алкас, председател на консултантската компания Jones Lang LaSalle в Турция, пък подчертава, че трябва да има баланс между онлайн и офлайн концепциите.
„В Турция има 30 млн. интернет потребители. Онлайн и социалните медии са важни, но с население от 78 млн., трябва да внимаваме за верния фокус (...)“, казва той.
Интернет е нашият шоурум, но ние приканваме хората да посещават и да пазаруват или да получават поръчките си, за да не плащат такси за доставка, като може да се вдъхновят да търсят още повече в интернет, след като веднъж посетят нашите магазини, казва Хуан Родригес, директор Недвижими имоти в испанската търговска верига Desigual.
„Що се отнася до социалните медии, важно е да се слуша какво иска потребителят и да се действа според неговите реакции“ , добавя той.