Строителните предприемачи на много места по света правят всичко възможно да увеличат продажбите и много от тях предлагат различни бонуси и ценови отстъпки.
За разлика от собствениците на жилища, продаващи имоти, които могат да се откажат от дадена оферта ако я смятат за много ниска и да оттеглят имота си от пазара, строителите са инвестирали пари в земя и строителство и не могат да си позволят да държат прекалено дълго имота непродаден.
С малко проучване всеки, който обмисля покупката на имот ново строителство, може да подобри шансовете си за изгодна сделка, смята експертът в областта на имотите и автор на различни книги по темата, Майкъл Корбет, цитиран от Reno Gazette-Journal.
При покупката на ново строителство той препоръчва да се започне с проучване на избрания апартамент – преди колко време е бил построен и колко души живеят в сградата или комплекса, в който се намира той.
Колкото повече свободни жилища има в нея, толкова по-добре за купувача. Колкото по-дълго имотът е стоял на пазара, толкова по-голямо предимство ще има купувачът, смята той.
Друга важна стъпка е да се провери цената, на която сравними с него имоти в сградата и околностите са били продадени. При тази проверка обаче е добре да се пренебрегнат много стари продажби. В контекста на динамиката на пазара в Лос Анджелис, той препоръчва да се взимат предвид продажби, които са не по-стари от 60 дни.
Важно е да не се отдава прекалено голямо значение на офертните цени на непродадените апартаменти в сградата или комплекса – нещо, което обикновено е силен аргумент от страна на представителите на отдел продажби на компанията строител.
Имотът струва само толкова, за колкото би могъл да се продаде, така че не се подлъгвайте от по-високите цени на имотите, които стоят непродадени, съветва той.
При структурирането на първоначалната оферта той казва, че е добре да се започне с по-ниска от офертната цена.
„Някои купувачи се стесняват и не искат да обидят някого“, казва той. „В днешния пазар, започнете малко по-ниско. Ако не направите това никога няма да достигнете до средното ниво, което целите.“
Трудно е да се прецени колко точно по-ниска цена да се предложи. Той е на мнение, че ако един имоти струва например 400 хил. долара, може да се опита с 375 хил. долара.
Ако подобни апартаменти обаче наскоро са се продали за 350 хил. долара, купувачът би трябвало да предложи същата или по-ниска цена.
А ако в проекта има 30 празни жилища, то това е добър индикатор да предложите дори още по-ниска цена.
Всъщност вие преговаряте три пъти – когато структурирате началната оферта, когато правите контраоферта и след детайлната проверка на имота и всички документи, казва той.