Франция застана начело на класацията с предпочитани инвестиционни локации за търговски центрове в Европа, сочи ново проучване.
Според доклада на Savills, изготвен съвместно с Oxford Economics, Франция е най-атрактивната дестинация, следвана от Германия, Великобритания, Белгия и Полша.
Проучването е базирано на пет ключови критерия за 18-те европейски пазара. Сред тях са потенциалът за продажби, волатилността на БВП за период от 15 години, обемът на потреблението, отдаваемата площ спрямо потенциалния пазар от потребители и средният наемен ръст.
Франция заема лидерската позицията поради своята икономическа стабилност, ниската волатилност на БВП и очаквания ръст в продажбите на дребно от 2,7% на година между 2011 и 2016 г. Наемите в първокласните търговски центрове в страната в момента са около 2 хил. евро на квадратен метър на година.
От Savills смятат, че Полша, която в момента се нарежда на пето място, е пазарът, който може да отчете най-високия ръст поради очакваните повишения на потреблението и растящото население. Потенциалът за ръст в продажбите на дребно в Полша е сред най-високите от проучваните пазари с прогнозирано повишение от 5,16% на година между 2011 и 2016 г. в сравнение със средното от 2,2% за ЕС. Наред с това към предимствата на Полша се прибавя и ограниченото предлагане на търговски площи – 214 кв. м на 1000 души население.
“В Европа има много случаи за отлични търговски центрове, които представляват добра възможност за инвестиция”, коментира Джилс Уилкокс .