Малките и независими търговски обекти в Европа са повлияни положително от по-голям достъп до купувачи и повишен човекопоток, когато оперират като част от голям търговски център. Това е мнението, което говорителят на Международния съвет за търговски центрове (ICSC) Петер Вилхелм, е изказал пред Европейския парламент (ЕП) миналата седмица.
Търговските центрове предлагат на потребителите балансиран микс от наематели и подкрепят градската регенерация, казва той. Те не са врагове на малките търговци.
„Има значителен брой малки и независими търговци, които развиват дейност в рамките на търговските центрове, което те правят поради по-големия човекопоток и възможността да изградят своята марка в атрактивна и добре управляван център“, казва той.
От друга страна, такива търговци помагат на моловете да разнообразят своя сборен търговски продукт и да го направят по-привлекателен.
Вилхелм, който е и изпълнителен директор на базираната в Белгия компания за развитие на търговски имоти Wilhelm & Co, е взел участие от името на сектора на търговските центрове в международна кръгла маса, организирана от ЕП по въпросите на пазара на търговия на дребно в ЕС, пише EuropeRE.
Пo време на срещата е бил обсъден въпросът за бариерите пред коректното и ефективно функциониране на пазарите от гледна точка на потребителите и бизнеса. Бизнес лидери са имали възможност да обсъждат темата заедно с представители на ЕП, влседствие на което ще бъде изготвен нов доклад, сочи изданието.
Според ICSC търговските проекти са значими от гледна точка на бизнес и икономическото развитие на градовете, те осигуряват значителна заетост и се обособяват като важни локални социални средища.