Строителни предприемачи и инвеститори са запланували да отворят поне осем нови търговски проекта в Румъния през 2011 г.
Новите проекти ще бъдат с обща площ от 230 хил. кв. м, които ще бъдат добавени към пазара в страната. Тази площ е със 17% повече от проектите, завършени през 2009 г., сочи анализ на пазара, цитиран от ZF.
Преди време изданието обяви, че за 2011 г. в Букурещ е заплануван да бъде отворен само един мол – Colosseum, чието изграждане стартира по-рано тази година.
Информация на консултантската компания CB Richard Ellis (CBRE) сочи, че през 2009 г. в страната са били завършени търговски проекти с обща площ от 195 хил. кв. м.
„През 2011 г. инвентарът от модерни търговски площи в Румъния ще се увеличи с 230 хил. кв. м чрез проекти като Palas Iasi, Maritimo Shopping Center Constanta, първата фаза на проекта Colosseum в Букурещ и разширението на Baneasa Shopping City“, казват от CBRE.
Сегментът на търговските площи в Румъния бе сред най-засегнатите от финансовата криза, която нанесе тежък удар на потреблението в страната.
По-рано тази година анализатори отчетоха, че всеки пети магазин в моловете в Букурещ стои празен.
Различни данни сочат, че инвестициите в молове в Румъния тази година се очаква да достигнат 400 млн. евро, което е едно от най-ниските нива през последните години, но е значително повече от инвестициите в производство.
През последните месеци обаче различни данни сочат, че в търговските центрове в Букурещ се забелязва видимо оживление, което даде повод на някои да се надяват, че най-лошото за сегмента е минало.
Вижте интервю на Investor.bg с бившия изпълнителен директор на Baneasa Developments Майкъл Лойд .