fallback

Традиционните търговци борят електронната конкуренция със собствените й оръжия

Парадоксално, но големите търговски вериги имат някои предимства в онлайн търговията пред изцяло електронните магазини

13:12 | 27.12.10 г.
Автор - снимка
Създател

Победи конкуренцията с нейните собствени оръжия – тази стратегия бе възприета от много от традиционните търговци в магазини или в търговски обекти в моловете, в момента на силен ръст на популярността на електронната търговия и на магазините, които оперират изцяло онлайн, сочи доклад.

По данни на консултантската компания DTZ електронните магазини или поне възможността за електронни заявки, са станали стандартна част от бизнеса на много традиционни търговци.

Основните стоки, които потребителите търсят в интернет, както при електронните магазини, така и при порталите на традиционните търговци, остават електронни продукти, мебели, компютри и аксесоари, мобилни телефони, книги, DVD-та и компактдискове.

Особено преди Коледа се забелязва силен ръст на интереса към покупка на подаръци и услуги по интернет.

От друга страна търговците тепърва търсят правилния модел за предлагането на бързооборотни стоки по интернет като например храна, канцеларски материали и други продукти, които съставляват основния асортимент на супермаркетите.

В някои страни търговците започват да тестват онлайн продажбите и на бързооборотни стоки. Догодина Tesco се очаква да стартира своя първи онлайн магазин за чешките потребители. Компанията ще предлага основно пресни и замразени храни и дрогерийни продукти. Чешката верига супермаркети Globus в момента позволява онлайн поръчки на месо и други хранителни продукти, които обаче клиентите трябва да получат в супермаркетите.

Много от търговците обаче са все още предпазливи при планирането на интернет продажбите и предприемат по-резервиран подход.

Основната причина, която спира търговците да разширят този модел на продажба, са разходите за транспортиране на продуктите до потребителите, времето за доставка и малотрайността на стоките. От своя страна потребителите също все още не са готови да плащат за това удобство и очакват същите, ако не и по-ниски цени от тези в супермаркетите.

От DTZ казват, че с развитието на търговията самото наличие на електронен магазин няма да е достатъчно. Търговците ще трябва да повишат качеството на услугата и да въведат нови удобства за потребителите, да осигурят транспорт и доставка, поддръжка и т. н.

Един парадокс в това отношение е, че големите традиционни търговски вериги имат някои предимства в електронната търговията пред изцяло онлайн търговците. Така например, по отношение на по-малките по размер стоки, клиентите често искат да си ги получат в кратки срокове и са готови да ги разгледат „на място“ в магазина, за да избегнат евентуални усложнения ако трябва да ги върнат.

Това пести разходите за транспорт и за двете страни и е изцяло в полза на големите вериги. С развита мрежа от магазини и квалифициран персонал те могат да се възползват от този фактор и да реагират своевременно на потенциални проблеми. От друга страна от DTZ прогнозират, че някои търговци, които започват дейност изцяло в интернет, ще разширят възможностите за доставка на продуктите и ще отворят физически магазини, въпреки че те ще служат основно за пунктове за получаване на стоки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:22 | 10.09.22 г.
fallback