Конкуренцията при румънските молове продължава да расте въпреки икономическата криза, която значително понижи броя на посетителите и оборотите на наемателите в търговските центрове.
В отговор на повишената конкуренция предприемачите и операторите на моловете започват да прибягват до алтернативни концепции, които да отличат техния обект и да повишат неговата конкурентност.
По-рано тази година бе съобщено за търговския център Galerie Harfa в Прага, който е решил да изгради тематичен парк с динозаври в опит да привлече интереса на повече посетители.
Румънското издание ZF дава пример и от пазара в северната ни съседка, където търговският център Grand Arena също е предприел иновативен конкурентен подход.
Молът, който е разположен в южната част на Букурещ, е „отговорил“ на конкуренти като Sun Plaza, като е отворил център за обслужване на автомобили и продажба на резервни части – обект на френската верига Norauto.
Този необичаен за търговски център наемател има за цел да послужи като едно от конкурентните предимства за мола в южната част на столицата, където са концентрирани повечето от моловете в града, пише изданието.
Наред с това обект в Grand Arena е наела и френската компания за спортни стоки Decathlon за своя втори магазин в страната, който ще отвори в началото на декември.
„За нас е необичайно да отваряме в мол, но аз съм сигурен, че ще отчетем добри продажби, поне по отношение на (автомобилни) гуми“, коментират от Norauto.
Друг пример е молът на AFI Europe в букурещкия квартал „Котрочени“ в западната част на града, който е отделил част от паркинга си за изграждането на картинг писта. Наред с това той има ледена пързалка, боулинг зала и други атракциони.
За разлика от южната част, северните региони на Букурещ са сравнително по-малко наситени по отношение на търговски центрове.
Наскоро бе обявен стартът на проекта за изграждането на търговския център Colosseum, който ще бъде разположен в северната част на града и е единственият проект за мол в Букурещ през 2011 г.