От 1 евро, вложено в строителството на магистрала, възвращаемостта е 2,5 евро, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев при откриването днес на конференцията за устойчиво развитие BalREc, като цитира данни от проучване на Deloitte. При това Европа ни дава голяма част от тези средства, допълни той. „Къде има такава възвръщаемост?“, попита Плевнелиев.
Седем магистрали, седем високоскоростни трасета, два моста над Дунав и тунел под Шипка - така Плевнелиев обобщи целите на стратегията на министерството за развитие на пътната мрежа на България до 2020 г. По думите му общата стойност на проектите е около 5 млрд. евро.
Заради недобре развитата пътна инфраструктура България е в самоизолация, коментира Плевнелиев.
„На нас ни липсва вертикалната транспортна връзка – такава, каквато Румъния е направила, липсва ни коридор номер 4. Вече променяме този модел“, заяви той.
София е единствената столица с население над 1 млн. души в Европа без магистрална връзка с друг такъв град, заяви в рамките на дискусията главният архитект на София Петър Диков.
„Оптимист съм за София, след три години тя ще бъде друг град както като обстановка, така и като позиция спрямо Европа“, каза той. По думите му днес „плащаме цената на удобството ни за следващите години“.
Малко хора вярват днес в промяната на Кремиковци, в развитието на северните територии на града, посочи още Диков и направи паралел, че така навремето малко хора са вярвали в реализацията на Бизнес Парк София.
Главният архитект повтори мнението си, че не очаква в столицата скоро да бъде издигнат небостъргач.
„Българските предприемачи нямат въображение. Един като построи хотел и той е успешен, още 200 тръгват да строят хотели“, коментира Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор и председател на УС на UniCredit Bulbank.
Той посочи, че въпросът е малкото наличен капитал да бъде вложен ефективно. Банките следват успеха - ако има добър проект, финансиране ще се намери, заяви той.