Потребителските пазари в Далечния Изток, които са все още сравнително неразвити, но растат с бързи темпове, привличат все повече вниманието както на европейските търговци, така и на инвеститорите.
Нарастващото насищане на търговските площи в Западна Европа представляват силен стимул за европейските компании да разширят дейността си на изток и по-специално към Индия и Китай, които имат неконсолидирани пазари на търговски площи и нарастващо население от платежоспособни потребители, сочи доклад на консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL).
„Китай и Индия ги очаква продължителен икономически ръст през следващото десетилетие и растящите нива на заплащане ще доведат до още по-високо ниво на търсенето на търговски (площи)“, коментира Робърт Бонуел, изпълнителен директор Търговски площи за Европа, Близкия Изток и Африка в Jones Lang LaSalle.
„Растящите средни класи в тези страни обичат западните марки, особено луксозните и все повече могат да си ги позволят. Това е дългосрочен тренд, който нито една търговска верига, нито собственик на търговски център, може да си позволи да пропусне, особено предвид факта, че Китай и Индия са двете най-населени страни в света“, добавя той.
„Въпреки че търговският сектор в Европа ще налива повече капитали в експанзията си в Далечния Изток, ще има също и инвестиции в по-близки пазари”, казва Джеймс Долфин, директор Търговски площи за Европа.
„Със своите стабилни правителства, ниско ниво на задлъжнялост и растящо население, скандинавските страни ще се окажат привлекателни за търговците, търсещи експанзия, като вече има много големи международни марки, които формират и разработват стратегия за разширение в целия скандинавски регион. В Русия пък растящите цени на нефта и газа ще доведат до още по-голям ръст на покупателната способност, което ще донесе големи печалби на новите играчи на пазара до 2020 г.“