Някои апартаменти се продават в рамките на броени дни, докато други стоят на пазара в продължение на месеци.
Успешната продажба на един имот зависи от редица фактори, сред които цената и характеристиките на конкретния имот като качество, локация и маркетиране.
Не на последно място е и моментната ситуация на пазара, икономическата обстановка, нагласата на купувачите и т. н.
Въпреки това най-съществената част от усилията по продажбата е концентрирана през първите три седмици след обявяването на имота за продан, които според някои експерти са критични за привличането на купувачи. Това е мнението на Валентин Илие, изпълнителен директор на Coldwell Banker, цитиран от Wall-street.ro.
В този смисъл най-голямата част от интереса към имота се генерира именно през този период, след което той започва да се понижава, с което намалява и броят на потенциалните клиенти.
За да поднови интереса към имота, продавачът има два избора: да понижи цената или да избере друг канал за маркетиране и промотиране на имота.
„Периодът, за който се продава едно жилище, зависи от цената и експозицията: 80% от успеха зависи от цената на сделката и 20% - от експозицията”, коментира той.
По думите му сред по-често срещаните фактори, които затрудняват продажбата на даден имот, е практиката на продавачите да включват в крайната цена различни свои разходи по сделката или разходите, които са направили за ремонт.