Пазарът на търговски площи в Букурещ през първото полугодие на 2010 г. бе белязан от няколко основни процеса на преструктуриране.
Най-характерна е смяната на наематели, която започна в началото на годината. Тя е съпроводена с намаление на размера на отделните търговски единици, които наемателите заемат в моловете. Това позволява на собствениците на търговски центрове да привличат нови марки, като същевременно запазват съществуващите, сочи доклад.
По данни на CB Richard Ellis, Inc. (CBRE) присъствието на международно признати търговски марки в Сърбия през 2009 г. се подобрява значително от 17% до 22%. Това нарежда страната на 39-то място в глобалната класация, а Белград – на 88-мо място сред 148 града по света.
Според компанията все още не е сигурно дали в близко бъдеще може да се очаква повишение на съществуващия инвентар, тъй като по-голямата част от стартираните проекти са замразени.
Сред най-значителните от спрените проекти са такива с обща площ от над 100 хил. кв. м в сравнение със съществуващия инвентар от модерни търговски площи, който в момента е 150 хил. кв. м.
Въпреки това сръбският пазар на търговски площи остава интересен за предприемачите и инвеститорите, смятат от компанията. През 2011 г. пазарът се очаква да отчете значителна експанзия. Френската верига супермаркети Carrefour, както и германската верига хипермаркети „направи си сам“ OBI, се очаква да отворят магазини в страната. Наред с това редица търговци като Veropolus, Delta, Interex и IDEA също имат планове за разширяване на своята мрежа.