Американските компании, които съкратиха служители по време на рецесията, подписват договори за наем на по-малки офиси. Успоредно с това, с все по-голямото навлизане на интернет в бизнеса, се намаляват площите, които се отделят за архиви и други дейности с отпаднала необходимост.
В дългосрочен план това би могло да окаже значително влияние върху офис пазара, смятат консултанти в сектора, цитирани от Realtor.
Президентът на Boston Properties Дъг Линде обяснява, че клиентите на компанията, в частност адвокатските кантори, се стремят да намалят площите, които наемат, с 10 до 15%.
Съкращения на ползваните площи планира и държавата. През юни американският президент Барак Обама нареди на шефовете на федерални агенции да намалят разходите за ползване на имоти с 3 млрд. долара до края на 2012 г. чрез консолидация на площите и увеличаване на броя хора, които работят в един офис.
Много компании планират да намалят работната площ, която се пада на един служител, до по-малко от 200 кв. фута (18,6 кв. метра), казва Андрю Гарнар-Ворцел, ръководител на глобалното архитектурно бюро Gensler, базирано в Сан Фрациско. Допреди десет години типичното работно място в повечето фирми е заемало 300 кв. фута (близо 28 кв. м), допълва той.
По данни на консултантската компания DTZ преди две години с най-голямо работно пространство са разполагали служителите в Щатите и Канада - 21,7 квадратни метра. От друга страна, в Централна Европа то е било само 11,9 кв. м, а в Западна Европа и Азия - 14,9 кв. м.