Въпреки изобилие от новини за насилие и наркотици Мексико остава предпочитаната дестинация от американските купувачи на втори дом, сочи ново проучване, цитирано от Real Estate Channel.
Мексико е два пъти по-популярно от Централна и Южна Америка, сочи тазгодишното проучване на тенденциите на пазара на изследователската компания от Северна Каролина E360, която е анкетирала собственици на втори домове.
„За мен е шокиращо, че Мексико остава номер едно въпреки негативните новини“, коментира Чад Мартин, анализатор в E360.
Общо 45% от от анкетираните 612 респонденти са на мнение, че сегашният момент е подходящ за покупка на втори дом. От тези, които остават предпазливи, 79% посочват, че „би имало вероятност да купят в идните две години“.
Според проучването 46% от респондентите са мотивирани от „лайфстайл и ваканционни фактори“ за покупката на втори дом, докато 41% гледат на сделката като на инвестиция. Едва 11% търсят втори дом, където да се оттеглят след пенсионирането си.
Решаващ фактор за реализирането на сделка е наличието на гледка към воден басейн, разкрива проучването. Спа и медицинските съоръжения и удобства, въпреки че стават все по-популярни, е по-малко вероятно да допринесат за успешното финализиране на сделка. Също така въпреки че пазарът може да е по-съзнателен относно екологични фактори, „на зелените домове им липсва силно привличане, което да се превърне в мотив за покупка“, коментира Мартин.
По сходен начин голфът остава популярен, но спортът „очевидно не се е доказал като основно привличащо качество при покупката на втори дом в сравнение с други характеристики“, допълва той.