fallback

Какви ще бъдат магазините от близкото бъдеще?

Автоматични нонстоп магазини без персонал може да се появят в Европа още до края на десетилетието

10:37 | 22.07.10 г. 1
Автор - снимка
Създател

Ходът на технологичните промени ще доведе до потребителски натиск за революционни подобрения в сектора на търговията, сочи нов доклад.

Според консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL), която в поредица от доклади проучва динамичните промени в сферата на търговията през следващите 10 години, нови технологии като технологиите за радиочестотна идентификация (RFID) и безконтактна комуникация за къси разстояния (NFC) ще наложат коренни промени в начина, по който се продават стоките и по който пазаруваме.

Тези технологии се очаква да доведат до революционни промени в системите за разплащане до такава степен, че още до края на десетилетието на големите търговски улици в Европа може да се появят автоматични магазини без персонал, които ще обслужват клиентите 24 часа в денонощието, се казва в доклада.

Пазаруването ще бъде улеснено също и от иновациите в областта на логистиката. Доставките до вкъщи ще станат по-евтини и по-бързи, особено в градските части и ще отнемат до два часа, след като поръчката е направена.

Също така доставките ще станат по-гъвкави и ще бъдат осъществявани във времето, когато потребителите са си вкъщи или съответно на работа и при условия, които те посочат за удобни.

Наред с това се очаква експлозия от алтернативни модели на доставка, т. нар. drive-through доставки, при които потребителите ще могат да приемат своите стоки, без да напускат колата. Други примери са централизираните пунктове за доставка като бензиностанции, центрове за химическо чистене или специално изградени съоръжения.

Всички тези иновации се правят с фокус върху потребителя и са насочени към неговото удобство.

„Улесняването на потребителите не върви ръка за ръка с лесния живот за търговците“, предупреждава Джеймс Долфин, директор "Търговски имоти" за Европа в компанията.

Той обяснява, че въпреки факта, че всички автоматизирани услуги за разплащане и доставка понижават разходите и главоболията около управление на целия процес, то други от иновациите имат своята цена за търговците.

„Изправени пред затруднения, търговците ще търсят ефективност и спестявания и несъмнено ще аутсорсват повече от своите дейности. Със засилването на тази тенденция в бъдеще за търговците ще бъде все по-трудно да запазят печалбите в рамките на своята компания.“

Долфин пояснява, че с аутсорсването приходите ще отиват все повече към външни изпълнители като разработчици на уебсайтове, телефонни компании, логистични оператори, технологични компании и др.

„В крайна сметка, новите технологии и новите оперативни практики ще накарат търговците да си зададат почти екзистенциалните въпроси за това кои са те, каква цел изпълняват и дали основните продукти и услуги все още им носят печалба“, коментира Гай Грейнджър, директор "Търговски имоти" за Великобритания за JLL.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:17 | 09.09.22 г.
fallback