Листнатият на Лондонската борса Argo Real Estate Opportunities Fund планира да отвори третата и последна фаза на търговския център Riviera Shopping City, който ще бъде най-големият мол в Украйна, пише PropertyEU.
Проектът, който е с площ от 80 хил. кв. м, е първият такъв в сегмента на търговските площи за последната година, реализиран от международен инвеститор, след като кредитната криза значително сви активността в страната, казва Робърт Провин мениджър за компанията в страната. Той признава, че в Украйна в момента е изключително трудно да се развие търговски проект поради ограничения кредитен ресурс и сектора на търговията, който все още се възстановява.
Проектът, който се намира в Одеса, има над 80 магазина, сред които са марки като Zara, OBI DIY, Marks & Spencer, Benetton и др. Развлекателната част на мола разполага с кинокомплекс с девет зали, боулинг и караоке комплекс.
Заетостта на площите в търговския комплекс е 94%, а DTZ е агент по отдаването им.
Развитието на проекта, чиято първа фаза беше завършена в края на миналата година, е финансирано чрез кредит от 68 млн. евро, осигурен от Националната банка на Гърция.
От компанията казват, че масовото оттегляне на предприемачи и инвеститори от Украйна през 2008 и 2009 г. създава възможност на играчите, които са останали, да установят водеща позиция в сегмента.
„Украйна беше хитът на сезона през 2006 и 2007 г., когато цените на земята скочиха до небето и множество международни банки купуваха местни кредитори на изключително високи цени. Сега тя отново е извън фокуса и това е добър период за разрастване поради липсата на конкуренция“, коментира Провин.
„Ако се вгледате във фундамента на пазара, Украйна е една от най-големите държави в Европа и по отношение на търговски площи до голяма степен има недостиг на предлагане. Инвеститорите ще се върнат, просто е въпрос на време.“
Продажбите на дребно в страната започнаха да се стабилизират и пазарът вече бавно се възстановява, пише изданието.