fallback

Инструкция за изготвяне на годишен отчет до инвеститорите

Или как да организираме раздела на връзка с инвеститорите на корпоративния уеб сайт

10:05 | 16.02.06 г.
Автор - снимка
Създател

Информацията за Борда на директорите е един от елементите на добре изготвения отчет. Илюстрация: Ричард Карпентър

Българските компании все още нямат достатъчно опит в изготвянето на годишни отчети съгласно най-добрите международни практики, смятат от Българска асоциация по връзки с инвеститорите (БАВИ), организатори на семинара “Годишният отчет – най-важният документ за комуникация с инвестиционната общност - и презентация на Академия по връзки с инвеститорите”. Семинарът, чийто ексклузивен интернет медиен партньор бе Investor.bg, се проведе на 13 и 14 февруари 2006 г. в София.

Целта на семинара бе да се научим да пишем годишните отчети по най-съвременните международни изисквания и стандарти. Което е от съществена важност, защото годишният отчет е една от визитните картички на компанията, лицето, с което компанията се представя пред акционери, контрагенти, клиенти, доставчици, банки, власти – изобщо цялата общественост.

Сред лекторите на семинара бе Ричард Карпентър, един от водещите консултанти по годишни отчети, корпоративен брандинг и дигитални медии във Великобритания. Ето какво според него трябва включват годишните отчети на една компания: Основна стуктура:    

 

  • Въведение/Кратко представяне

  • Изявление на президента на компанията

  • Информация за пазарите на компанията

  • Изявление на изпълнителния директор

  • Описание на дейността и финансовото състояние

  • Борд на директорите

  • Задължителни отчети

    - Отчет на директорите

    - корпоративно управление

    - възнаграждения на директорите

  • Финансови отчети - Бележки към отчетите

Въведението включва кратко описание на това, с което се занимава фирмата, мисия, графично представяне на структурата. Показват се нагледно и данните за приходи, печалба, пазарен дял и др., както и ръста им.

Изявлението на президента съдържа кратко представяне на постиженията, основни финансови показатели, пазарни условия, цена на акциите, промени в борда на директорите, управление и бъдещи переспективи.

Пазарите на фирмата – графично представяне, разпределение на пазарите, представяне на продуктите.

Изявление на изпълнителния директор – представянето на фирмата, проекти за развитие на фирмата, виждане за сектора/индустрията, стратегия, переспективи.

Описание финансовото състояние – Представяне на резултатите за годината, анализ на финансовите данни, поглъщания/придобивания, увеличение на капитала, данъци и др.

Описание на дейността и финансовото състояние - екологични директиви на ЕС, изискване да включи информация за развитието и представянето на бизнеса през годината, информация, свързана със служителите и работната среда.

Борд на директорите – снимки на борда на директорите, биографии, описание на задълженията, изпълнително тяло, и информация за директорите на отбори.

Задължителни отчети:

- Отчет на директорите – включва дейностите на компанията, печалба и дивиденти, управително тяло, влиящи върху компанията обстоятелства, обвързаност на работниците с целите на фирмата, плащания към доставчици, предложения на финансовите консултанти.

- Корпоративно управление- дневен ред, състав на борда, структура, оценка на представянето, финансови отчети, вътрешен контрол, комуникация с акционерите.

Финансови отчети – печалба/загуба, баланс, отчет за паричните потоци, добавят се също описание на отговорностите на директорите, отчети на независими одитори, счетоводни политики.

Бележки към отчетите – включва анализ на оборота, оперативнат печалба и т.н., разходи за дейността, анализ на отрасъла,извънбалонсови активи, непредвидени задължения, дивиденти. Също така обобщена информация за последните 5 години, иноформация на акционерите и др. Вижте всички статии от категория Обучение

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:07 | 11.09.22 г.
fallback