В началото на тази седмица беше обявено финализирането на една от най-големите сделки в сферата на търговските имоти у нас - продажбата на Мол Варна за 120 млн. евро на шотландската Miller Developments, част от Miller Group.
Miller Developments е сред най-големите британски строителни предприемачи и развива дейности с фокус върху търговски и индустриални обекти. Групата включва още Miller Homes, която е осмата по големина компания в жилищното строителство на Острова, и строителното подразделение Miller Construction.
Miller Group е семейна компания, създадена преди 30 години. Оборотът на групата за 2006 г. отбелязва ръст от 35% спрямо предходната година до 1,2 млрд. паунда. Печалбата на групата преди данъци за 2006 г. нараства с 26% до 81,7 млн. паунда.
Извън Великобритания към момента групата развива дейност в Португалия, Испания, Унгария, Дания, Германия и Румъния. Плановете й са до 2008 г. да изнесе половината от бизнеса си извън Острова. В Германия, Унгария и Румъния компанията предвижда да инвестира 500 млн. евро.
Закупуването на Мол Варна е първата инвестиция на групата в България. По този повод разговаряме с Фил Милър, търговски директор на Miller Group.
- Защо избрахте да инвестирате в България? И защо точно във Варна?
Мисля, че държавата ви има невероятен потенциал за строителство на търговски обекти. Смятаме да се възползваме и от други възможности за инвестиране в България.
- Имате ли нещо конкретно предвид?
Не, но се оглеждаме за други инвестиции в страната ви и не само във Варна.
- В момента във Варна се строят още 4 мола. Не смятате ли, че пазарът на търговски площи в града ще се пренасити, след като бъдат реализирани всичките 5 проекта?
Не е ясно кога и дали ще бъдат реализирани другите проекти, а и не са от този тип големи търговско-развлекателни комплекси като Мол Варна. Има молове и молове. Ние знаем кои са добрите, правилните, качествените и инвестираме в тях.
- Каква възвръщаемост на инвестицията очаквате?
Възръщаемостта от инвестицията в България, както и в Румъния, се забавя, ние сме наясно с това, но очакваме възвращаемост, разбира се. Имаме програма за печалбите, но не мога да ви предоставя конкретна информация за предполагаемата възвращаемост.
- Какви други инвестиции имате в региона?
Инвестирали сме в търговски обекти в Румъния. Сред първите покупки на компанията е Magnolia Shopping Centre в Брашов.