fallback

Немската "Плюс": Търговията на дребно в България има голям потенциал

Перспективността на сектора вероятно ще продължава да привлича големи международни вериги у нас, смята управителят на "Плюс-България Търговия"

08:20 | 07.03.07 г.
Автор - снимка
Създател

В края на февруари немската верига за хранителни стоки обяви, че ще навлезе в България, като първите й обекти ще бъдат отворени през първото тримесечие на 2008 г. Магазините, както и планираният логистичен център на фирмата, ще бъдат управлявани от „Иммобилия България Търговия” КД, в което съдружници са „България Търговия” ООД и „Плюс-България Търговия” КД. За да разберем повече за очакваното представяне на веригата у нас, както и за вижданията на компанията относно сектора, разговаряме с Райнер Венделбергер, управител на „Плюс-България Търговия“. - Защо „Плюс“ реши да навлезе в България?

След задълбочен анализ на българския пазар смятаме, че съществува голям потенциал за развитие на търговията на дребно. Ние сме първата търговска верига от типа „дискаунт” и едновременно с това първата търговска верига за хранителни стоки в България, която ще има магазини в цялата страна. - Бе обявено, че общата инвестиция у нас ще бъде 250 млн. евро. Каква част от тази сума е предназначена за изграждането на търговски обекти и каква – за логистичния център в Чепинци?

Заедно с логистичния център, в Чепинци ще построим и фирмената си централа за България, както и един магазин на Плюс. За тази цел ще инвестираме около 38 млн. евро. - Кога е закупен теренът в софийското село? Лесно ли намерихте подходящия за целите на компанията имот?

През януари тази година приключихме сделката по закупуването на терена. Теренът отговаря изцяло на нашите потребности за логистичен център и нямахме никакви проблеми да намерим подходящ парцел. - Избран ли е вече изпълнител на логистичния център и кога се очаква да бъде готов той?

В момента сме в етап на търсене на основен изпълнител за построяването на логистичния център. Архитектите ни в Германия и България подготвят съвместно строителните проекти. Началото на строителните работи вероятно ще бъде през май 2007 г. Предвижда се логистичният център да бъде готов в края на 2007 г. - Планирате ли да отдавате част от логистичния център под наем или всички площи в него ще са нуждите на компанията?

Ще използваме целия логистичен център само за нуждите на Плюс. Складовата площ ще бъде общо 28 000 кв.м. Към това ще има също и офисни площи и магазин на Плюс с около 1200 кв.м търговска площ. - А има ли планове за отдаване на площи от бъдещите търговски обекти? Не, нямаме такива планове. - Къде ще бъдат отворени първите магазини от веригата у нас? Избрали ли сте вече терените за тях и има ли вариант и за наемане на вече готови площи?

Планираме да отворим магазини на Плюс в цяла България. Първите 30 магазина ще бъдат открити във всички по-големи български градове. Предвиждаме това да стане през първото тримесечие на 2008 г. - Каква ще е средната големина на магазините от веригата?

Магазините ни в България ще имат средна търговска площ от 1200 кв.м. - Очаквате ли още международни вериги да навлизат у нас в бъдеще и защо според вас е перспективна търговията на дребно в България?

Виждаме голям потенциал за развитие на търговията на дребно в България. Възможно е и други международни вериги да навлязат тук. Плюс обаче е първият дискаунтър в България и едновременно с това първата търговска верига за хранителни стоки, която има магазини в цялата страна. - Какво повече ще предложи „Плюс“ на потребителите спрямо прекия си конкурент Кауфланд, който вече присъства у нас и има сходна стратегия за обявяване на големи отстъпки на някои продукти?

В България ще присъстваме като верига от магазини в непосредствена близост, която има търговски обекти в цялата страна. Ще предлагаме на клиентите си съчетание от продукти със собствената марка на Плюс на изгодни цени и най-популярните маркови артикули, както и ежедневно пресни плодове и зеленчуци. Естествено в нашия асортимент ще включим и български специалитети като например пресни колбаси и пресни сирена. Освен това клиентите ни ги очаква седмично обновяващ се асортимент от нехранителни стоки като електроуреди, стоки за бита, текстилни артикули и стоки за свободното време. - Какъв е оборотът на веригата в световен мащаб за миналата година? Какво очаквате от българския пазар в това отношение?

За стопанската 2005/2006 година Плюс постигна оборот в Европа в размер от 9,31 млрд. евро. За оборотите ни в България с удоволствие ще Ви информираме след изтичането на първата стопанска година. - Имате ли планове за друг тип инвестиции у нас – в сектора на недвижимите имоти или в друга сфера?

В рамките на следващите 4 години планираме да отворим около 200 магазина в цяла България и с това да открием 2400 работни места. Общата ни инвестиция в България ще възлезе на около 250 млн. евро. - Кои са следващите страни, в които „Плюс“ смята да навлезе?

По отношение на нашата експанзия в чужбина ще продължаваме да концентрираме вниманието си върху Източна и Югоизточна Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:38 | 14.09.22 г.
fallback