fallback

Н. Ифантидис: Българският мебелен пазар е много динамичен и конкурентен

Обмисляме разширяване и към други големи градове в България, но все още сме в процес на оценка на възможностите, коментира управителят на ИКЕА за страната

08:05 | 03.10.17 г.

Как се разви шведската мебелна верига ИКЕА на българския пазар за пет години присъствие - разговаряме с новия управител на компанията за България Никос Ифантидис.

- Г-н Ифантидис, ИКЕА беше дълго чакан бранд на българския пазар. Бихте ли обобщили как той успя да се наложи на мебелния пазар през годините?

- Българският мебелен пазар е много динамичен и конкурентен и водещо на него е съотношението качество-цена. Мога с удовлетворение да кажа, че ИКЕА е вече седма година на този пазар и затвърди лидерската си позиция като експерт в обзавеждането на дома. За това свидетелства постоянният растеж на посетителите и клиентите ни.

Стратегията ни за развитие е насочена към подобряване на потребителското преживяване по всички търговски канали. Стремим се да предлагаме не само обзавеждане, но и вдъхновение за създаване на по-добър и хармоничен живот у дома. ИКЕА предлага много повече от продукти – нашият шоурум представлява цяла палитра от обзаведени домове, от които посетителите ни могат да черпят идеи. Имаме чудесна зона за детска игра, която е напълно безплатна, както и ресторант с над 500 места, и това ни прави предпочитано място, където цялото семейство може да прекара деня си забавно.

- Планирате ли експанзия с други обекти в страната – например центрове на поръчки, каквито има във Варна и Бургас?

- Следвайки тенденциите за разширяване на търговските канали, концепцията на ИКЕА се развива с много бързи темпове. Наблюдаваме нови модели на ИКЕА с различни експериментални формати по целия свят. Със сигурност мога да кажа, че обмисляме разширяване и към други големи градове в България, но все още сме в процес на оценка на възможностите.

- Кои са най-продаваните стоки в ИКЕА и как се променят в годините?

През последните две години основната тема на нашия каталог беше кухнята – всичко от готвенето до храненето. Това имаше много положителен ефект върху продажбите на кухненските ни мебели и аксесоари. Фокусът тази година се измества върху дневната. Лежанките, диваните и кушетките като EKTORP, HOLMSUND и HEMNES традиционно се представят добре на пазара ни, а масичката за кафе LAСK е вечен любимец на много домакинства.

Разбира се, ние развиваме асортимента си така, че той да отговоря на световните тенденции и промени в живота и поведението на клиентите. Например с разпространението на лаптопите ние адаптирахме офис решенията си – продуктите, специално проектирани за използване на лаптопи, сега нахвърлят по продажби тези за стационарни компютри. Друга интересна тенденция е, че хората започват да предпочитат купите пред чиниите. Това може би се дължи на факта, че в наши дни традиционната вечеря около масата е все по-рядко срещано явление, а все повече хора се хранят на дивана или на крак.

Понякога ние също допринaсяме за промяната в начина на живот и потребителското мислене на хората. През последните няколко години наблюдаваме бум на LED крушките. Когато през септември 2015 г. решихме изцяло да заложим на тази екологично чиста технология, LED крушките бяха все още относително непознати на пазара. Днес обаче сме щастливи, че хората приемат ползите им що се отнася до спестяване на енергия и ресурси в дългосрочен план.

И докато някои неща се променят, други си остават същите – чашата POKAL, неостаряващата класика за 99 стотинки, винаги държи позиция в нашия топ 10 на най-продаваните продукти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:47 | 14.09.22 г.
fallback