fallback

Ал. Леви: Българският пазар на имоти остава нестабилен

Инвеститорите, които разбират от пазара на имоти, имат достатъчно възможности за доходоносни инвестиции, каз за Investor.bg президентът на Tishman International

08:15 | 08.02.13 г. 11

Алан Леви. Снимка: Личен архив

В последните няколко месеца управляващите засилиха рекламната кампания за България като туристическа и инвестиционна дестинация. Берем ли вече плодовете от тази кампания, какви са предимствата на страната ни като инвестиционна дестинация, с какви проблеми се сблъскват чуждите инвеститори у нас, както и какви възможности могат да намерят, разговаряме с Алан Леви, президент на Tishman International.

- Г-н Леви, Tishman International направи една от най-големите инвестиции в България в тежък за пазара на имоти момент – визирам Sofia Airport Center. Каква е Вашата оценка за състоянието на пазара в момента?

Със сигурност пазарът не е в най-добрата си форма, но пък светът се променя и трябва да приемем това. В последните няколко месеца обаче Америка преодоля донякъде фискалната пропаст и настроенията на пазарите се подобряват. Виждаме засилен интерес от страна на мултинационални компании, които искат да дойдат тук заради квалифицирания и образован персонал, който могат да намерят, както и благоприятната данъчна среда. Правителството прави всичко по силите си, за да окуражи чуждестранните инвестиции, и виждаме засилен интерес от страна на чужди наематели, които искат да дойдат в страната.

- След като посочихте предимствата на България като инвестиционна дестинация, кои са проблемите, с които най-често се сблъскват инвеститорите?

Проблемите са обусловени от факта, че това е Източна Европа, Югоизточна Европа по-точно. Някои хора просто не разбират и не харесват този регион, тъй като той не отговаря на представите им от чисто инвестиционна гледна точка. Регионът със сигурност не е като Централен Лондон например, страната е малка, пазарът не е толкова широк, но пък всичко зависи от инвестиционната гледна точка.

За съжаление някои инциденти, като тези отпреди няколко дни (бел. авт. - нападението над Ахмед Доган и стрелбата срещу Златомир Иванов – Баретата пред Съдебната палата в София), не са най-добрата реклама на страната. Повдигат се въпроси за безопасността, още повече, че вече се случиха няколко инцидента, които бяха широко отразени от международните медии. Освен това корупцията остава като водещ проблем. Отнема време хората да осъзнаят, че това не се случва ежедневно, но все пак е проблем, с който страната се асоциира.

- Какво още обаче трябва да направят управляващите, за да рекламират страната ни като инвестиционна дестинация по-адекватно?

Всъщност AmCham (бел. авт. - Американската търговска камара в България) е активна от доста време и се опитва да привлича компании, които да осъществяват дейност тук. По телевизията доскоро можеха да се видят реклами за Кипър, Молдова, Румъния, Италия и много други държави, които се рекламираха като привлекателни туристически дестинации. А за България нямаше и дума. Нищо не се чуваше за България. Хубаво е, че в последно време това също се промени. Светът вече разбра и чу за България, видя красивото Черноморие и хубавите планини и ски курорти. Така когато някой дойде като турист, ще установи, че страната не е по-лоша от други места в Европа. Предимствата на страната обаче трябва да се подчертават.

- Кога можем да очакваме да видим някакви резултати от рекламните кампании за страната ни, които вървят в последно време?

Туровете, които правителството организира, както и сътрудничеството с водещи световни медии, със сигурност вече се отплащат. В България дойдоха сериозни китайски инвеститори и последният пример е BYD - компанията, която ще произвежда автобуси. Успешен пример е и Great Wall, които правят автомобили в България. Това е много добър резултат от представянето на страната като инвестиционна дестинация в чужбина.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:16 | 13.09.22 г.
fallback