- Как върви проектът за Strand? Каква е заетостта в момента?
До момента сме изпълнили всичките си цели, така че проектът върви добре. Вървим по план да завършим строителството през следващите няколко месеца и ще бъдем в рамките на бюджета.
Интересът на наемателите се повиши значително през последните няколко месеца. Имаме и голям интерес от страна на един оператор, който самостоятелно би заел около 60% от наличните търговски площи с няколко различни марки.
Търсенето за развлекателните площи изпреварва предлагането, така че в момента сме изправени пред предизвикателство, приличащо на играта “Tetris”.
- Забелязвате ли значителен наемен спад през последните години? Вие лично трябваше ли да понижите нивата?
Една от нашите цели от самото начало бе да направим проекта икономически устойчив за българския пазар, така че много внимавахме да заложим реалистично ниски наеми и да базираме бюджета на нашия проект върху тях. Придържаме се към бюджета както по отношение на строителни разходи, така и наемен приход.
- Наскоро въведохте схема за „колективно наемане“ на площи от страна на наемателите в проекта. Как ви хрумна това? Как беше прието?
Стремим се да изградим взаимоотношения с наемателите, в които всички печелят. Ако те постигат успех, то тогава и ние ще имаме успех. Ние не крием, че самите също сме търговци и изпитваме същите предизвикателства както нашите наематели и разбираме добре техните бизнес затруднения.
Така че за нас беше естествено да работим съвместно с Българската ритейл асоциация и да помогнем за успеха на нейните наематели в Бургас. Схемата се прие много добре и сме сигурни, че ще има повече интерес от предлагането.
- Виждате ли подобрение по отношение на финансирането за имотите в България? Какво е положението в сравнение с пазарите в ЦИЕ?
Говоря редовно с банкери и не виждам особена промяна в тяхната кредитна политика, както в България, така и другаде.
- Какво бихте искали да се промени в България като цяло?
Ако имах едно желание, то би било да намаля бюрократичното бреме на данъчната администрация. Доста се радвам, че плащам данъци именно тук, но в сравнение с други страни системата за отчитане на ДДС е прекалено тежка и не е в полза на предприемачите.
- Кой е вашият любим град в България?
Е, разбира се, това е градът, избран за най-добро място за живот в Българя – Бургас.
преди 12 години Каква конкуренция? Във всички молове са едни и същи фирми и марки! Къде е избора на потребителите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Повече молове повече конкуренция! Успех на по-добрите! Това е добре за потребителите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Мол до мола мила моя майнольо... Пазарът ще си покаже. В края на краищата може и да не са съвсем пълни.Лошото е, че е много хищническа плътността на застрояване, която нашите общинари им съдействат да застрояват, ама това си е нормално за бг отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Я виж какво става по вторите употреби. В колко мола има втора употреба? В молове хората ходят да изхарчат някой служебен талон, щото работодателя им вместо парички им дава купони. Огледай се в колко молове има надписи "коминг суун". Не виждам как ще се развива пазара на молове, след като наемите им нарастват, а доходите на хората намаляват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Моловете не са бъдещето на търговията, а по-скоро моментна мода, която вече започва да отминава. Българинът е прагматичен клиент, който не обича да дава пари заради лъскава витрина. Повечето ми приятели които ходят по молове отиват само да разгледат и евентуално да пробват нещо, после се прибират вкъщи и си го поръчват по интернет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Коментара на колегата е малко краен близък до истината. % население което купува така наречените "маркови дрехи" е далеч под нужната бройка молове за тази цел според мен. Хората не са наследили работливостта, но за тарикатлъка виж - 100%. Страшно много от тях купуват по интернет, стоки които са доста по-маркови и много по ефтини от моловете. Други пазарува 2-ра рака, трети пазаруват от малките магазинчета с по-малко маркови стоки. За тези неща може би БГ е частен случай, но ние в кое ли не сме частен случай.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Хората няма да купуват само и единствено когато са в състояние сами да си произвеждат всичко а това беше доста отдавна.Малко или много все ще се купува. Не вярвам някой от нас да е наследил трудолюбието, уменията и мисленето на нашите баби и дядовци да си произвеждат всичко освен газта и захарта.Та всякакви приказки че нямало с какво да купуваме не са сериозни. Евро, лев, гевро или купон все ще има някакъв еквивалент, който да ползваме за пазаруване при определена такса. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години То скоро няма да има с какво да пазаруват хората, вий си стройте моловете :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ние тука около Хасково, Димитровград, като си нямаме Молове, си имаме Дим. пазар и не ни е лошо,,, за какво да пазаруваме от Моловете, да плащаме само за марката ли, с която ни облъчват по рекламите,,,, мерси не искам да ми казват с какво да обличам собствените си телеса! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години То като концепция е хубаво ама като проверя и видя че покупката на един и същи продукт от МОЛ е с 20-30% по-скъпа отколкото мога да си я намеря от другаде при същата гаранция и дори с безплатен транспорт МОЛ-а не го посещавам с месеци. Тази част на търговската политика е от значение за мен като клиент дали да пазарувам от МОЛ или не. отговор Сигнализирай за неуместен коментар